כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

שיעור בכיתה 'מעושרת' תפקידי הנגזרת השנייה והנגזרת השלישית

מדור: מנסיוננו

כתבה: לאה לטנר

תקציר: במאמר: דיווח על שיעור בכיתה הלומדת לקראת בחינת בגרות ברמת 5 יח"ל, בה לומדים תלמידים בעלי יכולת גבוהה במיוחד. השיעור עסק בנגזרת השנייה ונערך בו דיון בשאלה מה אפשר להסיק מנגזרת שנייה של פונקציה.

מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005


חדשות מתחום החינוך המתמטי בישראל ומן המתמטיקה בעולם

מדור: חדשות

כתבו: מערכת על"ה/ קלרה זיסקין ונצה מובשוביץ הדר

תקציר: חדשות המתמטיקה: בחלקו הראשון של הכתבה דיווח על מענק פרס אבל למתמטיקה לפיטר לקס על תרומתו לפתרון משוואות דיפרנציאליות בשיטות רב גוניות המשלבות תחומי תוכן שונים. חלקה השני של הכתבה מוקדש למרטין גרדנר, אשר חגג באוקטובר 2004 את יום הולדתו ה-90. בכתבה מתואר פועלו ומובאת דוגמה לתעלול מתמטי אשר ניתן לשלבו במהלך שיעור בכיתה.

מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005


מה יכול מורה בית הספר העל יסודי ללמוד ממורת בית- הספר היסודי

מדור: עיון ודיון

כתב: רון אהרוני

תקציר: המחבר פורש לפנינו עצות להוראה טובה אותן עיצב לעצמו בשנים האחרונות בעת שהתנסה בהוראה בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים. לתחושתו, המפגש עם שיטות ההוראה של מורות בבית הספר היסודי, תורם רבות לשיפור ההוראה ברמות הגבוהות. הוא מביא דוגמאות למהלכי הוראה בנושאים שונים, כמו: פתרון משוואות פשוטות, זהויות אלגבריות ותבניות מספר, משוואות ריבועיות ואפילו לוגריתמים.

מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005


האם יש פה סתירה? - המשך סיפור

מדור: קוראים כותבים

כתב: מיכאל בלאוסוב.

תקציר: המאמר הנו המשך למאמר: 'האם יש פה סתירה?' שהופיע בגיליון הקודם (32) של על"ה. המאמר המקורי מטפל בקונפליקט הנוצר מהצעה של שני פתרונות שונים למשוואה מעריכית. הצורך בהמשך נבע משתי סיבות: במאמר נפלה טעות באחד מהשיקולים המתמטיים; טעות זו הובילה לתגובה מעניינת, של אחד הקוראים. במאמר המשך זה מובא תיקון לטעות, והתייחסות לתגובתו של הקורא, המחדדת את המסר של המאמר המקורי.

מקור: על"ה 33, תשס"ה 2004


שפת המתמטיקה

מדור: עיון ודיון

כתב: דן עמיר

תקציר: דיון בשאלות: האם המתמטיקה היא שפה? במה דומה המתמטיקה לשפות דיבור רגילות ובמה היא שונה מהן? איזו שפה היא שפת המתמטיקה, ואיזו שפה היא שפתם של המתמטיקאים?

מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos