כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות:
תיאור: יישום דינאמי - הוכחה ויזואלית לנוסחת הפרש ריבועים בעזרת חישובי שטחים.
מתוך הפיצוח: "הפרש ריבועים"
נושא: בעיות מילוליות
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תיאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012. סרטון בתלת מימד ויישומון (דרוש להוריד גאוגברה 5)
בסרטון ניתן להתבונן במחסן במבטים שונים. ביישומון נבנה המחסן על פי התוכנית המתוארת בשאלה וניתן להתבונן בו בתצוגת תלת מימד, לסובב ואף לשנות את מימדי המחסן. ניתן גם ליצור מבט על, צד קדמי אחורי וכדומה.
* יש צורך להוריד את גרסת הניסוי של גאוגברה 5.
נושא: בעיות מילוליות
כיתה: ז'-ט'
תיאור: מתבסס על שאלה מתוך משימות האוריינות לכיתה ט'. יישום דינאמי המדמה את הסיטואציה של השחייה של שני שחיינים, ובניית הגרף המתאר את השחייה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
כיתה: ט, י, יא
תיאור: יישום דינאמי מתוך הפיצוח בתנועה מתמדת. ניתן לבדוק בעזרת היישום מצבים שונים העונים על תנאי הבעיה, להעלות השערות ולפתור את השאלה באופן גרפי ובאופן אלגברי.
כיתה: ט, י, יא
תיאור: יישום דינאמי מתוך הפיצוח בתנועה מתמדת. ניתן לבדוק בעזרת היישום מצבים שונים העונים על תנאי הבעיה, להעלות השערות ולפתור את השאלה באופן גרפי ובאופן אלגברי.
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: מאגר 801, גיאומטריה אנליטית, שאלה 32,33,34.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי
מקור: "מתמטיקה משולבת" לכיתה ט–חלק ב' - הוצאת מכון ויצמן
כיתה: ט
תיאור: משימה אוריינית ובה בעיה מילולית מן המציאות המובילה לפתרון משוואות. היישום הדינאמי מציג בצורה מוחשית את המתואר בבעיה ומאפשר חקירתה ואף הרחבתה. הפעילות מלווה בדף עבודה, יישום דינאמי 1, יישום דינאמי 2.
המשימה "שומר מסך" מופיעה גם במשימות אוריינות כולל דף עבודה ופתרונו.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 003, קיץ תשס"ט, מועד ב', שאלה 1ב'.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 003, קיץ תשס"ט, שאלה 1.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.