כתב עת על"ה - עלון למורי המתמטיקה

כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

טכניקה בצד הבנת מושגים מתמטיים

כתב: יוסף עוואבדי.

מדור: משולחנו של המורה.

תקציר: המאמר מציג סיטואציה שבה תלמידים פותרים מערכת משוואות, מבצעים פעולות שמנקודת ראותם הן שגרתיות ולגיטימיות,

ובכל זאת מקבלים פתרונות שונים. המחבר מפרש את הסיטואציה מנקודות מבט שונות ומציע לנצל סיטואציות מסוג זה כפתח לדיון בפתרון מערכת משוואות ובמשמעויות שניתן לייחס לתהליך הפתרון.

מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.


מה בין "האתגר 5" להצטיינות בהוראה?

כתב: יניב ביטון.

מדור: אפשר גם אחרת.

תקציר: המאמר מציג את הפרויקט "האתגר 5", מיזם שמטרתו לספק מאגר תוכן איכותי עבור מורים למתמטיקה ותלמידים הלומדים ברמת 5 יחידות לימוד, ומדגים 6 עקרונות הוראה המשתקפים בסביבת ההוראה/ למידה של הפרויקט.

מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.


 

על פרקטלים, שטחים וטורים גאומטריים אינסופיים

כתבו: עטרה שריקי וליאורה נוטוב.

מדור: אפשר גם אחרת.

תקציר: המאמר מציג בקצרה את הגאומטריה הפרקטלית, ומדגים כיצד ניתן לשלבה בהוראת הנושא 'סדרות גאומטריות' במטרה לפתח אינטואיציה להתכנסות של סדרות.

מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.


 

 

שיטה למציאת המשיק המשותף לשני מעגלים משיקים והרחבתה למעגלים נחתכים וזרים

כתב: אמיר בן בסט.

מדור: חקירה מתמטית.

תקציר: המאמר מציג דרך לא שגרתית למציאת משוואת המשיק המשותף לשני מעגלים המשיקים זה לזה, בנקודת ההשקה שלהם, ובודק כיצד ניתן ליישם את דרך הפתרון ולפרש אותה, גם במקרה של מעגלים נחתכים, ובמקרה של מעגלים זרים.

מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.


האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד

כתב: יוסי עטיה.

מדור: מעבר לאופק.

תקציר: המאמר מציג, באמצעות כלים מתמטיים פשוטים, המצויים באמתחתם של תלמידים, ולא רק המצטיינים שבהם, רעיונות מתמטיים העומדים בבסיס האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד.

מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.


 

משולחן המפמ"ר
מקור: על"ה 52, תשע"ה 2015.


 

 חקירת מקומות גיאומטריים בסביבת גיאומטריה דינמית - מה ניתן ללמוד מזה?

כתבו: רותי סגל, משה סטופל וויקטור אוקמן

מדור: חקירה מתמטית 

תקציר: המאמר מציג את התרומה של סביבה גאומטרית דינמית להוראת גאומטריה אנליטית. התרומה מודגמת באמצעות הרחבה של בעיות אחדות מתוכנית הלימודים לבעיות חקר ושימוש בגאוטריה דינמית להמחשת הפתרון. בנוסף, המאמר מציג קווי דמיון בין הבעיות השונות, ומסביר אותם כמקרים שונים של תופעה מתמטית אחת.  

מקור: על"ה 52, תשע"ה 2015.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos