כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
דוגמא של בחינת הבגרות - שלוש יחידות לימוד (הדוגמה מופיעה בעמ' 4 בקובץ)
מדור: בחינות בגרות
מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986
מדור: ספרי לימוד
כתב: פאול כץ
תקציר: במאמר תיאור קצר של ספרי התוכנית החדשה למתמטיקה בהוצאת המרכז הישראלי להוראת המדעים, בהוצאת האוניברסיטה העברית, ירושלים.
מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986
פעולות ההנחיה והכתיבה של המרכז להוראת המדעים
מדור: השתלמות והנחיית מורים
כתבו: מיכאל משלר ואורי רימון
מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986
מדור: מה חדש בתוכנית המתמטיקה החדשה
כתבה: אנה ספרד
מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986
תופעה או חוויה: המקרה של משיק לפולינום ממעלה שלישית
כתבו: עינב איזקוביץ-עודי ואסתר גרונהט.
מדור: עיון ודיון.
תקציר: המאמר מציג מהלך הוראה המשלב מרכיבים של חקר וגילוי, בניה והדמיה דינמית, ודן בתרומתם של תרגילים שונים להשגת מטרות בהוראה. החלק הראשון של המאמר מציג תופעה שיכולה להפתיע גם מורים מנוסים. המשך המאמר מדגים, באמצעות בעיות 'רגילות', שרבות כמותן מצויות בספרי הלימוד, כיצד שינוי קטן בניסוח בעיה מתמטית יכול להפוך שאלה שגרתית לפעילות מסקרנת, חווייתית ומהנה.
מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.
תפיסות של תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית
כתב: נאוה גלבוע.
מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי.
תקציר: המאמר עוסק בתפיסת תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית. המחקר המוצג במאמר חושף רכיבים דומיננטיים של דימוי המושג אסימפטוטה אנכית בקרב התלמידים, מצביע על תפיסות שגויות של התלמידים הקשורות למושג זה, ומציע מקור והסבר לתפיסות השגויות.
מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.