נושא: אנליזה, הרכבת פונקציות, הקשר בין הגרף לנגזרת
כיתה: י' - יב'
שאלון: מבחן בגרות שאלון ראשון ברמת 5 יח"ל, 806- קיץ תשע"ו, מועד א'
תיאור:השאלה מתוך , מהווה בסיס לפעילות חקר והתנסות בעזרת יישומון בגאוגברה (להורדה).
בפעילות התלמיד מתבקש לחקור את הפונקציה באופן איכותני, כפונקציית חזקה מורכבת , ולהבחין בין חזקות זוגיות ואי זוגיות.
בפעילות גם הזמנה לתלמידים מתקדמים להמשיך ולבנות ולחקור.
כיתה: י-י"ב
תיאור: יישום דינאמי, פעילות ודף עבודה אינטראקטיבי לחקירת תכונות הפונקציה כגון עליה וירידה, קעירות כלפי מעלה וכלפי מטה לגרפים של פונקצית הנגזרת. וכן כיצד מושפעת הנגזרת מפעולות הזזה של הפונקציה? תורגם ונערך על פי האתר: GeogebraCalculus
כיתה: ט'- י"ב
תיאור: בעזרת היישום הדינאמי ניתן לבדוק עבור אילו ערכי x הפונקציה עולה? מתי הפונקציה יורדת? ביישום הדינאמי ניתן לעקוב גם אחר הגרף, ערכי הנקודה שעל הגרף וטבלת ערכים. כמו כן ניתן לעקוב אחר משיקים בנקודות השונות שעל הפונקציה ואחר השתנות שיפוע המשיקים.
לעסוק בשאלה של הקשר בין עליה וירידה של הפונקציה ושיפועי המשיקים.