תיאור: דף עבודה בו הנחיה לפעילות שממחישה, באמצעות יישום דינמי, את ההבדל בין המצב שבו המידע על מרכיבי משולש כולל שני זוגות של צלעות שוות בהתאמה, וזוויות שוות מול הצלעות הקטנות מבין השתיים, לבין המצב שבו הזוויות השוות הידועות נמצאות מול הצלעות הארוכות מבין השתיים. הפעילות מתאימה לכיתה ח ומתבצעת לפני הוכחת משפט החפיפה הרביעי.
פעילות זו היא חלק מרצף של 3 פעילויות העוסקות במשפט החפיפה הרביעי:
נושא: משולשים
תיאור: יישומון שמציג בעיה גיאומטרית. מתאימה לעיסוק בגיאומטריה של מעגל ודמיון משולשים. מובילה גם לשאילת שאלות נוספות ומפתחת חשיבה יצירתית. הפעילות מתאימה לכיתה י' או י"א.
מחבר: Judah L Schwartz
כיתה: ט- י, שאלון 804
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לחקירת הבעיה העוסקת בתכונות המלבן ושטח משולש:
ABCD הוא מלבן.
מנקודה E שעל הצלע AB, מורידים את האנכים הבאים: EM ו- EN על האלכסונים AC ו- BD בהתאמה.
BF הוא אנך מקודקוד B לאלכסון AC.
מה הקשר בין האנכים לאלכסוני המלבן הללו?
הבעיה נערכה ע"פ: גבי יקואל 804 - עמ 277- 32