כיתה: ט, י, יא
תיאור:דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת המשפטים הנוגעים לאנך מרכזי למיתר. בדף העבודה הנחיות כיצד לבנות את השרטוט המתאים בעזרת גאוגברה. נכתב על ידי רינת רבין ונערך על ידי מרכז המורים.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תאור: מתבסס על שאלה מתוך משימות האוריינות לכיתה ט, בגלגל הענק, בנושא שאלות מילוליות. המשימה אינטגרטיבית ומשלבת נושאים שונים כגון: היקף מעגל ומקטע, גיאומטריה של משולשים ומרובעים, סימטריה במעגל ועוד. היישום הדינאמי מדמה את סיבובי גלגל הענק ושני רוכבים עליו. ניתן לשנות את מימדי הגלגל ואת מספר המושבים בו.
כיתה:
תיאור: מתוך הפיצוח "מעגלים מתגלגלים", בעית חקר המלווה בישום דינאמי בה יש עיצוב של פרח הבנוי ממספר מעגלים משיקים זה לזה וחוסמים מעגל זהה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012. היישום הדינאמי מדמה דלת מסתובבת עם שלש כנפיים. ניתן לשנות את מספר הכנפיים בדלת וכן את מימדי הפתחים.
כיתה:
תיאור: מתוך הפיצוח "מעגלים מתגלגלים", בעית חקר המלווה בישום דינאמי בה נתון משולש ABC החסום בין הקירות המאונכים והכדור המשיק לקירות.
כיצד משתנה היקף המשולש? למה הוא שווה?