כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: יונתן אחיטוב
תקציר: במאמר מוצג פתרון לבעיה הסתברותית באמצעות שימוש בתמורות.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
על דמיון מצולעים החסומים במעגל
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: אריה רוקח
תקציר: במאמר תשובה לשאלה: האם שני מצולעים חסומים במעגל בעלי זוויות שוות בהכרח דומים זה לזה? התשובה מבחינה בין מצולעים בעלי מספר זוגי של צלעות לבין כאלה בעלי מספר אי-זוגי של צלעות. מתברר כי עבור מצולעים בעלי מספר אי-זוגי של צלעות התנאי אכן מספיק, אך עבור האחרים התנאי אינו מספיק.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
מרובע בעל היקף מינימלי החסום במעגל
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: אבי סיגלר
תקציר: במאמר מוצג פתרון לבעיה: בהינתן מלבן מהו המרובע בעל ההיקף המינימלי שניתן לחסום בו. כבעיית ערך קיצון הנטייה היא לחפש פתרון אנליטי. עודף משתנים מקשה על פתרון בשיטה זו. המחבר מציג פתרון גיאומטרי אלגנטי, הנשען על שיקולים שהיו ידועים כבר בימי יוון ובוודאי ידועים גם לתלמיד כיתה ט.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
לומדים מתמטיקה בכיתה ב: חקר מקרה של מאפייני 'בכיתה המתמטית' וההבנה של התלמידים
מדור: עיון ומחקר
כתבה: רות שיין
תקציר: במאמר דיווח על מחקר שבדק את תרומתה ללמידה של תוכנית לימודים לכיתה ב, המבוססת על פתרון בעיות, שיח מתמטי וחשיפה של אסטרטגיות חשיבה של תלמידים. על-פי תוצאות המחקר תוכנית כזו תורמת לשיפור הישגים במבחנים בכתב, תוך שהיא מפתחת הבנה.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
הערות להוראת הפונקציה המעריכית
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: יעקב ש' קופיץ
תקציר: במאמר מוצגות שתי הגדרות של המספר e. האחת בגישה פונקציונאלית והשנייה בגישה סדרתית. מחבר המאמר מציג הסבר המתאים לתלמידי תיכון להצגת השקילות של שתי ההגדרות .
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999