כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
המתמטיקה בראי הזמן - הוראת המקצוע הלכה למעשה
מדור: היסטוריה
כתבו: אמירה קופר ודורית פטקין
תקציר: המאמר מציג מחקר הערכה לתוכנית השתלמות שנתית למורים שעסקה בשילוב נושאים מן ההיסטוריה של המתמטיקה בתוכנית הלימודים בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים. ההשתלמות התקיימה במרכז המורים האזורי לטכנולוגיה ומדעים בנתניה. נבדקו עמדות המורים לפני ההשתלמות ואחריה באשר ליתרונות השילוב של נושאים מן ההיסטוריה של המתמטיקה בהוראת המקצוע הלכה למעשה, ונערך מעקב במהלך השנה על הטמעת הנושא בקרב המורים ויישומו בבית הספר. לדעת החוקרות עשוי להביא לשדרוג ההוראה והלמידה.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000
כתב: דודו אמזלג
תקציר: המאמר מציג בעיות בסיסיות בתורת הגרפים כמציאת מסלול המילטוני ומציאת שידוך מושלם ודן באפשרויות הפתרון שלהם באמצעות אלגוריתמים ממוחשבים וביעילותם של האלגוריתמים. במאמר מתבצעת הערכה ל'זמן הריצה' של האלגוריתם כאמד ליעילותו.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000
תוצאות אולימפיאדה מתמטית לנוער
מדור: חדשות
כתבו: מכון ויצמן
תקציר: הרשימה מכילה את התוצאות של האולימפיאדה לנוער במתמטיקה תשנ"ט, על שם פרופ' גיליס, שנערכה במכון ויצמן למדע ב-17.2.99.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000
תגובה למאמרו של דן בוחניק (עמ' 2-4)
מדור: קוראים כותבים
כתב: אבי סיגלר
תקציר: במאמר מוצגת הוכחה נוספת למשפט העיקרי שהוצג במאמרו של דן בוחניק - "משימה בגיאומטריה אוקלידית", (מאמרו של דן בוחניק התפרסם בעלה 21 ). בסוף המאמר הכותב מעלה שאלה נוספת ומשאיר אותה פתוחה.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
על חלוקת זוויות לשלוש והצעתו של אדריכל
כתבו: בנו ארבל וגדעון צבס
תקציר: המאמר מתאר את שלוש בעיות הבניה הקלאסיות בגיאומטריה ומסביר בקצרה כיצד הוכח שהן אינן פתירות. בנוסף מוצגת הצעה של אדריכל לפתרון הבעיה באמצעות מכשיר הבנוי מקורות ישרות ומעגלים - פתרון אשר לא קל לראות את העובדה שאינו עומד בדרישות הקשיחות לפתרון רק בסרגל ומחוגה.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000