כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
כתב: אברהם הררכבי
תקציר: המחבר משתף אותנו בחילופי שאלות ותשובות שהיו לו עם פרופסור אפרים פישביין. הדיון נסב סביב המושגים: אינטואיציה, אינטואיציה מקדימה, אקסיומטיזציה, ידע אינטואיטיבי, אמונה, השפעת הרקע התרבותי בטיפוח אינטואיציות מסויימות, וכן העובדה שמודלים הוראתיים שונים משפיעים על עיצוב האינטואיציה שלנו.
מקור: על"ה 26, תש"ס 2000
פרופסור אפרים פישביין (1920-1998)
כתבו: דינה תירוש ורות סתוי
תקציר: הגליון מתאר את פועלו של אחד מגדולי החוקרים בתחום הפסיכולוגיה של הוראת המתמטיקה, פרופסור אפרים פישביין. אפרים פישביין ראה בחשיבות אינטואיטיבית מרכיב מרכזי של הפעילות המתמטית, הגדיר סוגים שונים של אינטואיציות והתייחס להשפעות חיוביות ושליליות של האינטואיציות על תהליך הלמידה.
מקור: על"ה 26, תש"ס 2000
כתב: עוזי מלמד
תקציר: במאמר מציג המחבר את המושג אינטואיציה, כמסביר את אחד האופנים לרכישה של ידיעה, והמושגים הנקשרים אליו לפי פרופ' פישביין. נעשית הבחנה בין שני טיפוסים של ידיעה: הידיעה הפורמלית והידיעה האינטואיטיבית, מוסברים המושגים: טעות אינטואיטיבית, מודל פורמאלי ומודל אינטואיטיבי. לתמיכה בתיאוריה מוצגות תוצאות של מחקר שבדק תפיסות של תלמידים באשר למושגים מתחום המכניקה הניוטונית.
מקור: על"ה 26, תש"ס 2000
הערה למאמרו של מיכאל קרייזמן 'שימוש בווקטורים להתרת בעיות'
מדור: קוראים כותבים
כתבה: כוכבה טרייסטר
תקציר: הכותבת מציינת הערה למאמרו של מיכאל קרייזמן "שימוש בווקטורים להתרת בעיות" שהתפרסם בעלים 13-14, בסוף דבריה מובאת תגובת המערכת.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000
כתבה: הנרייטה פישביין
תקציר: במאמר מובאים דברים שנשאה הנרייטה פישביין בערב לזכרו של בעלה, אפרים פישביין, בהם היא מפרטת את קורות חייו ובמיוחד מסבירה כיצד, לדעתה, התעצבה משנתו החינוכית.
מקור: על"ה 26, תש"ס 2000