כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

התכנית החדשה ובחינות הבגרות

מדור: בחינות בגרות

כתב: מיכאל קורן

מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986


תופעה או חוויה: המקרה של משיק לפולינום ממעלה שלישית

כתבו: עינב איזקוביץ-עודי ואסתר גרונהט.

מדור: עיון ודיון.

תקציר: המאמר מציג מהלך הוראה המשלב מרכיבים של חקר וגילוי, בניה והדמיה דינמית, ודן בתרומתם של תרגילים שונים להשגת מטרות בהוראה. החלק הראשון של המאמר מציג תופעה שיכולה להפתיע גם מורים מנוסים. המשך המאמר  מדגים, באמצעות בעיות 'רגילות', שרבות כמותן מצויות בספרי הלימוד, כיצד שינוי קטן בניסוח בעיה מתמטית יכול להפוך שאלה שגרתית לפעילות מסקרנת, חווייתית ומהנה.

מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.


פעולות ההנחיה והכתיבה של המרכז להוראת המדעים

מדור: השתלמות והנחיית מורים

כתבו: מיכאל משלר ואורי רימון

מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986


תפיסות של תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית

כתב: נאוה גלבוע.

מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי.

תקציר: המאמר עוסק בתפיסת תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית. המחקר המוצג במאמר חושף רכיבים דומיננטיים של דימוי המושג אסימפטוטה אנכית בקרב התלמידים, מצביע על תפיסות שגויות של התלמידים הקשורות למושג זה, ומציע מקור והסבר לתפיסות השגויות.

מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.


מה חדש בתוכנית המתמטיקה החדשה

מדור: מה חדש בתוכנית המתמטיקה החדשה

כתבה: אנה ספרד

מקור: על"ה 1, תשמ"ו 1986


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos