כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

פתרון אי-שוויונות לוגריתמיים ומעריכיים על-ידי המרתם לאי-שוויונות פולינומיאליים
כתב: אברהם בלוך
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: בפתרון אי- שוויונות לוגריתמיים ומעריכיים מפרידים בין המקרה בו הבסיס גדול מאחד ובין המקרה בו הבסיס קטן מאחד וחיובי. מאמר זה מציג שיטה לפתרון בה ניתן לאחד בין המקרים ולפתור מערכת "וגם" של אי- שוויונות פולינומיאליים.    
מקור: על"ה 42, תש"ע 2010.


 

הוכחות ויזואליות: השקפותיהם ואמונותיהם של התלמידים 
כתבו: רז הראל וטומי דרייפוס
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: אין ספק כי הוכחות ויזואליות יוצרות עניין בכתה, אך מעבר לכך יש להן יתרונות נוספים. במאמר מוצגות דוגמאות שונות להוכחות מסוג זה. כמו כן מתואר מחקר שנערך בקרב תלמידי תיכון הבודק את נקודת מבטם של התלמידים על שימוש בהוכחות ויזואליות. תוך כדי תיאור המחקר נחשף הקורא למשמעויות נוספות שקיימות בדרך הוראה זו. 
מקור: על"ה 41, תשס"ט 2009.


תוכנית הלימודים החדשה לחטיבת הביניים יצאה לדרך
כתבו: ניצה שיאון ודוד פיילכנפלד
מדור: משולחן המפמ"ר
תקציר: סקירה קצרה על הצעדים הראשונים בשינוי תכנית הלימודים בחטיבת הביניים ותזכורת לגבי שינוי שיטת ההיבחנות בחטיבה העליונה. 
מקור: על"ה 41, תשס"ט 2009.


משחקים כסביבה להצגת מושגים ומשפטים מתמטיים ולפתרון בעיות חלק ב' 
כתבו: נצה מובשוביץ-הדר
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: מאמר זה הוא חלקו השני של מאמר שהופיע בגיליון 39. באופן טבעי יש במשחק משום יצירת יחס אוהד ללמידה ותוך כדי נוצרת תשתית אינטואיטיבית להבנת מושגים מתמטיים מורכבים. במאמר זה מוצג המשחק של סרפינסקי באמצעותו מתוודעים לכברת סירפינסקי ולרעיון מפתיע בהסתברות. בהוכחת המסקנות העולות מן המשחק נעשה שימוש בגיאומטריית המישור ובגיאומטריה אנליטית.
מקור: על"ה 41, תשס"ט 2009.


צעדים ראשונים בדרך לאלגברה 
כתבו: צוות המרכז הארצי למורים למתמטיקה
מדור: מתחדשים בחטיבת הביניים
תקציר: במאמר זה מוגש הרציונאל לשימוש בסדרות של צורות גיאומטריות כמנוף לפיתוח חשיבה אלגברית בקרב התלמידים החדשים בחטיבת הביניים. על פי הפריסה של תכנית הלימודים החדשה, הנושא הראשון הוא חוקיות כמבוא לאלגברה. במאמר ניסינו להאיר יחידת לימוד זו מבחינת דרך ההוראה, דגשים במהלכה והמלצה לפעילות נוספת לכתה. 
מקור: על"ה 41, תשס"ט 2009.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos