כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

התפתחות תפיסות אינטואיטיביות של תלמידים אודות מושג האינסוף
כתבו: שרון אביטן ופרלה נשר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: תיאור מחקר העוסק בהתפתחות אינטואיטיבית של תפיסת האינסוף בקרב תלמידים
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


חקירה מונחית המולידה הפתעות והרכבת שאלות על-ידי תלמידים
כתבו: אבי סיגלר ושלומית אליקן
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בעיות בגאומטריה המהוות קרקע פורייה לפעילות של חקר מונחה בכיתה
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.

 


דרכי התייחסות שונות לטעויות תוך כדי הוראת אי-שוויונות
כתבו: איריס שרייבר ופסיה צמיר 
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: השוואה בין שתי גישות הוראה: "התמקדות בנכון" לעומת "דיון בשגיאות" 
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


משפטי קיום והוכחות קיום בבית הספר התיכון – צורך כמעט קיומי
כתבה: אריה רוקח, נצה מובשוביץ הדר
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: משפטי הקיום בהוראת המתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011 

הערה: במאמר זה יש סרטון. ניתן לצפות בסרטון באמצעות גרסת acrobat 9 ומעלה. אם איכם מצליחים לצפות בו - ניתן לעדכן גרסה בקישור זה.


בעיות מילוליות בהוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה
כתבו: פיטר סמובול, נתן שטיינברג, יוסף חפץ, אריאל אוברשטיין 
מדור: חשיבה מתמטית
תקציר: מודל לפתרון בעיות מילוליות וסקירת סגנונות פתרון
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos