כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
התפתחות תפיסות אינטואיטיביות של תלמידים אודות מושג האינסוף
כתבו: שרון אביטן ופרלה נשר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: תיאור מחקר העוסק בהתפתחות אינטואיטיבית של תפיסת האינסוף בקרב תלמידים
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
חקירה מונחית המולידה הפתעות והרכבת שאלות על-ידי תלמידים
כתבו: אבי סיגלר ושלומית אליקן
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בעיות בגאומטריה המהוות קרקע פורייה לפעילות של חקר מונחה בכיתה
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
דרכי התייחסות שונות לטעויות תוך כדי הוראת אי-שוויונות
כתבו: איריס שרייבר ופסיה צמיר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: השוואה בין שתי גישות הוראה: "התמקדות בנכון" לעומת "דיון בשגיאות"
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
משפטי קיום והוכחות קיום בבית הספר התיכון – צורך כמעט קיומי
כתבה: אריה רוקח, נצה מובשוביץ הדר
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: משפטי הקיום בהוראת המתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011
הערה: במאמר זה יש סרטון. ניתן לצפות בסרטון באמצעות גרסת acrobat 9 ומעלה. אם איכם מצליחים לצפות בו - ניתן לעדכן גרסה בקישור זה.
בעיות מילוליות בהוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה
כתבו: פיטר סמובול, נתן שטיינברג, יוסף חפץ, אריאל אוברשטיין
מדור: חשיבה מתמטית
תקציר: מודל לפתרון בעיות מילוליות וסקירת סגנונות פתרון
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.