כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
מבעד לעדשה של המתמטיקה הוֵודית - מבט שונה על ביטויים אלגבריים מוכרים
כתבה: עטרה שריקי
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
פיתוח חשיבה מתמטית של תלמידים בפתרון בעיות מילוליות
כתבו: יפים כץ ומאיה כץ
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
האם הטענה ההפוכה נכונה? ואם כן איך מוכיחים אותה?
כתב: אבי סיגלר
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
מציאת הערך המקסימלי או המינימלי של פונקציה ריבועית בשני משתנים בגישה אלגברית
כתב: עלי עותמאן
מדור: חקירה מתמטית
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
תרומתם של יישומי הלוח האינטראקטיבי למהלך הדיון הכיתתי
כתבה: אלינה אנגל
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקרה של אלינה אנגל בהנחיית פרופסור מיכל ירושלמי, העוסק בשילוב לוח אינטראקטיבי בשיעורי מתמטיקה, ותרומתו להתפתחות דיון, גם בכתה של תלמידים מתקשים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
מה יודעים מורי מתמטיקה ומתכשרים להוראה אודות תולדות המתמטיקה?
כתב: אביקם גזית
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקר הבודק את הידע של המורים והסטודנטים להוראה, בהיסטוריה של המתמטיקה, תוך כדי שימת דגשים על חשיבותה בהבנת החומר הנלמד.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
ריבוי פתרונות לבעיה בגאומטריה והכללת הבעיה
כתבו: רוזה לייקין, ענת לבב-ויינברג ואינה ולטמן
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: המאמר מציג מספר רב של פתרונות לשאלה אחת, המאפשרים הכללה מעבר לנתוני הבעיה המקורית. הצגת ריבוי הפתרונות בפני התלמידים מהווה קרקע פורייה להתפתחות ולקיום דיון בכתה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
התפתחות מקצועית בשילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה
כתבה: דבורה גורב
מדור: מיומנה של מורה
תקציר: ד"ר דבורה גורב חושפת בפנינו את ההתלבטויות שלה במהלך שילוב טכנולוגיה בכתתה כמורה וכמורת מורים וכיצד התבצעה פריצת הדרך האישית שלה והטמעתה של הטכנולוגיה בקרב סטודנטים להוראה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
הצצה לעולם האוריגמי
כתבו: אילן גריבי וגדי וישנה
מדור: מעבר לאופק
תקציר: ההצצה לעולם האוריגמי של אילן גריבי וגדי וישנה והחשיפה לרעיונות המתמטיים הגלומים בו, פותחת בפנינו חלון לשאלה, כיצד ניתן לשלב את העולם הזה בהוראת המתמטיקה בבתי הספר העל-יסודיים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
מבט על הכנס הארצי להוראת מתמטיקה – תשע"ב
מערכת על"ה
מדור: כנס ארצי תשע"ב
תקציר: אוסף של שקפים מהמצגות שהוצגו בכנס
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.