כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
הוראת מתמטיקה בביה"ס העל יסודי- מנין ולאן? מצוקת המורים למתמטיקה
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: נעמי צ'יזיק
תקציר: במאמר מציגה המחברת מנסיונה את הקשיים העומדים מול המורה למתמטיקה בישראל של שנות האלפיים. גורמים רבים משפיעים על עבודת המורה למתמטיקה, מעורבים בה ומתערבים בה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מתמטיקה בחינוך היסודי- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: פרלה נשר
תקציר: במאמר סקירה היסטורית של תוכניות הלימודים במתמטיקה לביה"ס היסודי בעשורים האחרונים, ובספרי הלימוד בהתאם.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: ליאורה לינצ'בסקי
תקציר: במאמר, מנתחת המחברת את מצבן של האוכלוסיות החלשות במערכת החינוך בישראל. המחברת קוראת לעוסקים בחינוך להעדיף 'פתיחת דלתות' לתלמידים המתקשים על פני דאגה לכך ש'המסננת' (הערכת הישגים במתמטיקה) תמשיך לבצע את תפקידה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתב: דן עמיר
תקציר: המחבר דן בבעיות המתגלות, לדעתו, במערכת החינוך המתמטי בישראל, לאורן נדרשת רוויזיה במבנה בחינות הבגרות.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
טיפוח מצוינות במתמטיקה- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: אורית זסלבסקי
תקציר: ההכרה בנחיצות של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות. במאמר מועלות לדיון ולמחשבה סוגיות בעייתיות הקשורות לתכנון ולהפעלה של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007