כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
מיומנו של מורה: משפט הפוך מעניין, בעקבות שאלה של תלמידה
מדור: מנסיוננו
כתב: אבי סיגלר
תקציר: במאמר משתף המחבר את הקוראים בחוויה אישית שחווה בכיתתו- גילוי משפט מעניין בגיאומטריה, כמשפט הפוך לטענה שגרתית. המשפט ההפוך נוסח על ידי תלמידה כשאלה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
צא ולמד מתמטיקה כחלק מתרבות העם: זיקתו של החינוך המתמטי ההומניסטי לתרבות העם
מדור: היסטוריה
כתבה: עדה קצף
תקציר: במאמר מתוארת החשיבות של ההתייחסות אל ההיסטוריה של המתמטיקה במהלך ההוראה ומוצעת פעילות המתאימה לשילוב בכיתה במסגרת לימודי הגיאומטריה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
חבית היין של קפלר- פתרון בסביבה של גיאומטריה דינמית
מדור: היסטוריה
כתבה: בת-שבע שכטר
תקציר: במאמר מטופלת בעיית הנפח של חביות היין של קפלר, בה טיפלו אלה שמוקלר וזיוה שחם בעל"ה 30. שם התבצעה החקירה באמצעות חשבון דיפרנציאלי. כאן מתואר חקר הבעיה בסביבת לומדה של גיאומטריה דינמית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
להיות מתמטיקאי אמיתי- כל אחד יכול!
מדור: חקירה מתמטית
כתבה: עטרה שריקי
תקציר: במאמר מתואר תהליך גילוי של תכונה מעניינת של מונומים אי-זוגיים. החקירה המתמטית מבוצעת על פי המודל: "מה אם לא", המאפשר להפיק שאלות חקר מכל בעיה שגרתית בספרי הלימוד.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: איגרת פרידה
כתבה: מרים עמית
תקציר: בחומר מובאת איגרת פרידה של דר' מרים עמית, אשר סיימה לאחרונה את תפקידה כמפמ"רית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: תכנים מחוץ לתוכנית
כתב: אורי רימון
תקציר: אורי רימון מציג הגדרה חליפית למושג החבורה, המאפשרת לדעתו לימוד ויזואלי ומשמעותי לתורת החבורות ברמה תיכונית.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
סוד החבית האוסטרית - בעיית קפלר על מדידת חביות יין והתרתה באמצעות חשבון דיפרנציאלי (ראו למטה תיקון טעות דפוס**)
מדור: היסטוריה
כתבו: אלה שמוקלר וזיוה שחם
תקציר: במאמר מוצג 'סרגל קסם' באמצעותו קבעו במאה ה-16 במדידה חד-פעמית את נפחן של חביות יין. המאמר עסק בפענוח סוד 'סרגל הקסם' תוך שימוש בחקירת פונקציות.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
**תיקון טעות: בעמוד 62 בראש העמודה השמאלית נפלה טעות. מעריך החזקה של המכנה הוא 5/2.