כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
כתב: יוסי עטיה.
מדור: מעבר לאופק.
תקציר: המאמר מציג, באמצעות כלים מתמטיים פשוטים, המצויים באמתחתם של תלמידים, ולא רק המצטיינים שבהם, רעיונות מתמטיים העומדים בבסיס האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד.
מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.
הבנה של סרטוטים דו-ממדיים המתארים אובייקטים תלת-ממדיים בהוראת הגאומטריה במרחב
כתב: מירלה וידר, אבי ברמן ובוריס קויצו
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: המאמר עוסק במכשולים חזותיים הניצבים בפני תלמידי תיכון בדרכם להבנה של סרטוטים המלווים בעיות בגאומטרית המרחב. המחקר המוצג במאמר מתמקד בשני סוגים של מידע הטמון בשרטוט דו-ממדי של אובייקט גיאומטרי תלת-ממדי: מידע העלול להטעות ולעכב הבנה (PMI) ומידע העשוי להועיל ולעורר הבנה (PHI).
מקור: על"ה 52, תשע"ה 2015.
חקירת מקומות גיאומטריים בסביבת גיאומטריה דינמית - מה ניתן ללמוד מזה?
כתבו: רותי סגל, משה סטופל וויקטור אוקמן
מדור: חקירה מתמטית
תקציר: המאמר מציג את התרומה של סביבה גאומטרית דינמית להוראת גאומטריה אנליטית. התרומה מודגמת באמצעות הרחבה של בעיות אחדות מתוכנית הלימודים לבעיות חקר ושימוש בגאוטריה דינמית להמחשת הפתרון. בנוסף, המאמר מציג קווי דמיון בין הבעיות השונות, ומסביר אותם כמקרים שונים של תופעה מתמטית אחת.
מקור: על"ה 52, תשע"ה 2015.