תוצרים מימי עיון וסדנאות - "קשר חם"

"נחיתה רכה" של הפונקציה ממעלה שנייה 

הוכן ע"י: נצה מובשוביץ-הדר.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מוצגות גישות מקוריות להוראת הנושא של פונקציה ממעלה שנייה וגם פונקציות ממעלות גבוהות יותר. האחת מציגה את הפונקציה הריבועית כמכפלה של שתי פונקציות קוויות, ומבססת את חקירתה על תכונות של פונקציות אלו. השנייה מציגה את הפונקציה הריבועית כסכום של שלושה מונומים, תוך הדגשת המשותף למשפחה של פונקציות המוזזות במישור.

מתמטיקה צבעונית - הלמה של שפרנר 

הוכן ע"י: פרופ' עמוס אלטשולר
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת הצגה של הלמה של שפרנר המתיחסת למספר המשולשים, שקדקודיהם צבועים לפי כללים מסוימים, בשתי גירסאות: האחת, כמשחק ליחיד והשניה, כמשחק לשניים. מובאות שתי הוכחות ללמה והסבר על ההבדל ביניהן.

"משנים" את הקבועים ו"מקבעים" את המשתנים 

הוכן ע"י: אלכס קופרמן.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאות דוגמאות לשאלות בהם מתייחסים לקבועים כאל משתנים ולהיפך.
השאלות קשורות לפתרון וחקירה של משוואות ואי-שוויונים.

פתרון משוואות במהלך ההיסטוריה ויישומים להוראת מתמטיקה

הוכן ע"י: רותי רייז.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת סקירה של האופן שבו פתרו משוואות במהלך ההיסטוריה של המתמטיקה. קיימת התייחסות לפתרון משוואות במצרים, בבבל, ביוון, בהודו, בימי הביניים, במדינות ערב ובתקופה המודרנית.
מובאים פתרונות של משוואות בשיטת הניחוש, פתרון בדרך אלגברית, פתרון באמצעות גיאומטרית המישור, פתרון באמצעות גיאומטריה אנליטית, ופתרון באמצעות סדרות. 
כמו כן קיימת התייחסות להיבט המעשי של פתרון משוואות, ולאופן שבו ניתן ליישם בהוראה את ההיבטים השונים של ההתפתחות ההיסטורית בפתרון משוואות.

דרכים שונות לפתרון משוואה טריגונומטרית 

הוכן ע"י: יפים כץ.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאות שמונה דרכים לפתרון משוואה טריגונומטרית מהצורה: a sinkx + b coskx = c

חקירת משוואות פרמטריות בעזרת גרפים 

הוכן ע"י: אביבה ברש.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מוצגת דרך לחקירת משוואות ריבועיות פרמטריות על ידי שימוש בהצגה גרפית וחקירת המצב ההדדי בין שני גרפים. לצורך שרטוט הגרפים ניתן ,x של הפרמטר כפונקציה של להשתמש בתכנת מחשב.

מדוע לא כדאי להגדיר (6*6)=(3,2)*(2,3) או 2/3+3/4+5/7? 

הוכן ע"י: אביבה ברש.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת חקירה של מערכות מספרים שונות (מרוכבים, רציונליים, וכו'), ובניית מערכות אנלוגיות בעלות הגדרה שונה של אחת הפעולות. חקירת התכונות המתמטיות המתקיימות במערכות אלה מגבירה את המודעות של התלמידים לתפקיד ההגדרות במערכות מספרים ומביאה להבנה עמוקה ולהתנסות בהיבט היצירתי של המתמטיקה.

מתמטיקה וספרות – "השידוך" לטובת החינוך המתמטי 

הוכן ע"י: קלרה זיסקין ואלה שמוקלר.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובא סקר של יצירות ספרותיות המשלבות רעיונות ומצבים מתמטיים. כמו כן מודגמים קטעים מיצירות המראים את היעילות של שילוב יצירות ספרותיות בלימודי המתמטיקה. לבסוף, מובאות מספר דוגמאות להגשת הנושא של בעיות מילוליות בצורה של סיפורים ספרותיים בעלי עלילה ודמויות.

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos