למידה, חשיבה, הערכה - שלוש נקודות על מעגל אחד
הוכן ע"י: עטרה שריקי
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: במהלך הלמידה מתרחשת הערכה. אך השאלה היא – מה, בעצם, אנו מעריכים: ידע? הבנה? חשיבה? יכולת? תפיסה? מהי המשמעות של כל אחד מהממדים הללו? כיצד הם קשורים זה לזה באופן מעגלי?
התנסות בהתמודדות עם בעיות לא שגרתיות יכולה לעורר ולהאיר דיון בשאלות אלו. הבעיות לקוחות משתי חוברות, שתורגמו לאחרונה על-ידי פרופ' נצה מובשוביץ-הדר: אוסף בעיות מתמטיות עם רמזים ופתרונות, מאת ג'ורג' פוליה וג'רמי קילפטריק, ויעדים ללימוד מתמטיקה – רעיונות אחדים למורים,מאת שמואל אביטל ושרה שטלוורס.
תקציר: במהלך הלמידה מתרחשת הערכה. אך השאלה היא – מה, בעצם, אנו מעריכים: ידע? הבנה? חשיבה? יכולת? תפיסה? מהי המשמעות של כל אחד מהממדים הללו? כיצד הם קשורים זה לזה באופן מעגלי?
התנסות בהתמודדות עם בעיות לא שגרתיות יכולה לעורר ולהאיר דיון בשאלות אלו. הבעיות לקוחות משתי חוברות, שתורגמו לאחרונה על-ידי פרופ' נצה מובשוביץ-הדר: אוסף בעיות מתמטיות עם רמזים ופתרונות, מאת ג'ורג' פוליה וג'רמי קילפטריק, ויעדים ללימוד מתמטיקה – רעיונות אחדים למורים,מאת שמואל אביטל ושרה שטלוורס.