כיתה: ט-י"א
תיאור: הפיצוח כולל שתי בעיות גיאומטריות במישור אשר ניתן להכלילן לגיאומטרית המרחב.
הבעיה הראשונה מתאימה גם לתלמידי חט"ב ודורשת ידע בחישוב שטחים ונפחי פירמידה.
הבעיה השניה דורשת שימוש במשפט פיתגורס ופתרון מערכת משוואות.
הבעיות מזמנות חקירה ופיתוח ראיה מרחבית.
פרויקט עולמי למדידת היקף כדור הארץ
כיתה: ז-י"ב
תיאור: בפיצוח הזמנה להשתתף בפרויקט בינלאומי למדידת היקף כדור הארץ באותן שיטות ועקרונות פשוטים ומדהימים
שהשתמש בהם ארטוסתנס לפני יותר מ-2000 שנה. ביום ה-22 בספטמבר,
תלמידים מרחבי העולם יבצעו את המדידה וישתפו זה את זה בתוצאותיהם.
בפיצוח הסבר על הפרויקט ואופן ביצועו וכן הסברים על שיטתו של ארטוסתנס הכוללים איורים וסרטים ממחישים.
הידע הבסיסי הנדרש לפעילות הוא מעט גיאומטריה.
כיתה: ז'
תיאור: הפיצוח מותאם לתוכנית החדשה בגיאומטריה לכיתה ז'.
בפעילות המקשרת בין האמנות והמתמטיקה, התלמידים יכירו את ציוריו של הצייר המפורסם מונדריאן,
יצרו ציורים דומים משל עצמם, ויעסקו בתכונות הגיאומטריות של קווים מאונכים ומקבילים ומלבנים.
כן נדרשים חישובי שטח והיקף של מלבנים.
כיתה: ח'
תיאור: המשך הפיצוח ציור באדום, כחול וצהוב. חקירת מלבנים דומים בציור ותכונותיהם.
כולל יישום דינאמי המאפשר חקירה אינטראקטיבית של הדמיון.
תאור: דרך משחק חוקרים מלבנים דומים, יחס הדמיון ומציאת המחלק המשותף הגדול ביותר, והמכפלה המשותפת הקטנה ביותר.
על כנפי הדמיון
כיתה: ט-י'
תיאור: אוסף בעיות בלתי שגרתיות, המתארות מבנה של גינה ציבורית, ופתרונן בעזרת דמיון משולשים. הבעיות מדורגות לפי רמת הקושי.
כיתה: ח'
תיאור: פעילות דינאמית לחקירת התכונות של מצולעים דומים. בדיקת היחסים בין היקפים ושטחים של צורות דומות.
כיתה: ט-י"א
תיאור: הפיצוח "ממוצעי פיתגורס ועוד" מציג ארבעת הממוצעים השימושיים ביותר בין שני מספרים:
הממוצע החשבוני, הגיאומטרי, ההרמוני והריבועי.
בפיצוח הכרות עם הממוצעים הללו והשימוש בהם, וכן הוכחות ויזואליות לאי שוויונות ביניהם. שתי השאלות הראשונות קלות יותר ודורשות ידע אלגברי וגיאומטרי של כיתה ט.
שתי השאלות האחרונות, שאלות מתקדמות יותר בגיאומטריה ומתאימות לכיתות י' וי"א.
דמיון ברחבי העולם - מסע אל העבר
כיתה: ט-י
תיאור: בפיצוח זה נצא למסע בעבר, בתקופות שונות ברחבי העולם מצריים, הודו וסין השתמשו במושג הדמיון לפתרון בעיות הנדסיות שונות.
הבעיות ברמות חשיבה שונות ומזמנות את התלמידים לחקור ולקשר לחיי היום יום ולהיסטוריה של המתמטיקה.