תיאור: זוהי פעילות ראשונה שמציגה את הפונקציות הלוגריתמיות ואת הגרפים שלהן באמצעות הקשר ביניהן לבין הפונקציות המעריכיות המתאימות להן. חלק זה עוסק בפונקציות הלוגריתמיות עם בסיס גדול מ-1.

הפעילות יכולה להתאים למפגש הראשון עם הלוגריתמים, עוד לפני העיסוק באלגברה שלהם. לחילופין, בכיתה שלמדה כבר על פעולות אלגבריות עם לוגריתמים הפעילות מתאימה למפגש הראשון עם הגרפים של הפונקציות הלוגריתמיות.

למורה

לתלמיד

לתלמיד בערבית  إلى الخطوط البيانيّة للدّوال اللوغاريتميّة القسم "ب"


תיאור: פעילות זו היא אחת משתי פעילויות המובילות להבנת המקדם n k המופיע בנוסחת ברנולי. בפעילות הנוכחית מספר בעיות ספירה שזורעות את הזרעים לקראת הבנת המקדמים, מבלי לעסוק כלל בהסתברות.

למורה

לתלמיד

לתלמיד בערבית بعدّة طرق؟ نعدّ الإمكانيّات كتحضيرًا لقانون برنولينعدّ 


 

תיאור: הפעילות שבידינו מספקת הסבר ויזואלי דינמי לביטוי האלגברי הפשוט של נגזרת הפונקציה y=lnx ומאפשרת לראות מדוע הנגזרת מיוצגת על ידי שבר, ומהו מקור ה- x במכנה.

למורה

לתלמיד

לתלמיד בערבית  إلى مشتقّة الدّالّة


תיאור: זוהי פעילות ראשונה שעוסקת במושגים: פונקציה זוגית ופונקציה אי-זוגית. הפעילות מצמיחה אצל התלמיד את ההבנה ומובילה אותו להגדרה של המושגים. לפעילות מצורף יישומון.

למורה

לתלמיד

לתלמיד בערבית  صندوق أدوات دالّة زوجيّة ودالّة فرديّة – قسم "أ"


תיאור: זוהי פעילות ראשונה שעוסקת במושגים: פונקציה זוגית ופונקציה אי-זוגית. הפעילות מצמיחה אצל התלמיד את ההבנה ומובילה אותו להגדרה של המושגים. לפעילות מצורף יישומון.

למורה

לתלמיד

לתלמיד בערבית  صندوق أدوات دالّة زوجيّة ودالّة فرديّة – قسم "ب “


תיאור: 75 שאלות קצרות מאד בנושאים השייכים לשאלון 571. השאלות מיועדות לחידוד ההבנה ולבחינת יכולת ההפעלה של מיומנויות יסודיות. בתוכנית הלימודים החדשה נכללת בבחינת הבגרות שאלה שמורכבת מסעיפים כאלה, בלתי תלויים זה בזה. 

שאלות קצרות (תש"ף) לפי נושאים:


 

תיאור: יישומון זה מאפשר לנהל שיח כיתתי על תכונות של פונקציות שהן הרכבה של שורש ריבועי על פונקציה אחרת ועל הקשר בין פונקציות אלה לבין הפונקציות הפנימיות שלהן. ניתן גם לחבר עבור התלמידים משימות שבהן משולב היישומון.

 


תיאור: בעזרת יישומון זה ניתן לסרטט גרף של פונקציה נתונה וגרף של הפונקציה הופכית לה. אפשר לשנות את הפונקציה הנתונה לכל פונקציה אחרת (פולינומית, רציונאלית, שורש, טריגונומטרית ועוד). בעזרת היישומון ניתן לנהל שיח כיתתי שיעסוק בחקר הקשר בין תכונות הגרפים של פונקציות לבין הגרפים של הפונקציות ההופכיות להן. לחילופין ניתן לחבר פעילויות לתלמידים שמנחות חקר כנ"ל ולשלב בהן את היישומון (ראו דוגמה בפעילות "פונקציה הופכית לפונקציה פולינומית").

 


תיאור: יישומון זה מאפשר לנהל שיח כיתתי על תכונות של פונקציות שהן הרכבה של ערך מוחלט על פונקציה אחרת ועל הקשר בין פונקציות אלה לבין הפונקציות הפנימיות שלהן. ניתן גם לחבר עבור התלמידים משימות שבהן משולב היישומון.

 


תיאור: יישומון זה מאפשר לקבוע אם פונקציה היא זוגית, אי-זוגית או שאינה זוגית ואינה אי-זוגית. היישומון נועד לשמש ככלי בשיח כיתתי העוסק במושגים: זוגיות של פונקציה ואי-זוגיות של פונקציה, ובמושגים נלווים כמו שיקוף בישר וסימטריה ביחס לנקודה. היישומון ניתן לשילוב גם בתוך פעילויות שמורים מחברים עבור כיתותיהם. דוגמה לשילוב היישומון בפעילות לתלמידים ניתן לראות בפעילויות פונקציה זוגית ואי- זוגית חלק א, חלק ב.

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos