לפניכם אוסף של 8 משימות בנושאים שונים, המתפתחות מתוך "שאלות קצרות". השאלה הקצרה מהווה נקודת התחלה לשיעור שלם המתפתח ממנה. המשימות מתאימות לחידוד והעמקה של ההבנה במהלך הלמידה של הנושא, או לקראת בחינה, לצורך חזרה.
תיאור: אינטגרל הוא אחד המושגים החשובים ביותר באנליזה מתמטית. פיתוח המושגים הקשורים במושג האינטגרל והסימונים הקשורים בו התרחש בשני כיוונים עיקריים: אינטגרל כגבול של סכומים וכלי לחישוב שטחים (אינטגרל מסויים) ואינטגרל כפעולה הפוכה לנגזרת (אינטגרל בלתי מסויים).
ההבנה של הקשר בין שניהם הוא אחד האתגרים בהוראת מושג האינטגרל.
יחידה זו מציגה מהלך הוראה שמצמיח בהדרגה את המשפט היסודי של החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי, הקושר בין גרף של פונקציה לבין שטח בינו לבין ציר ה-x בתחום מסוים.
רעיון ההצטברות מאפשר למידה הדרגתית מבוססת על מושגים שיש להם משמעות בעיני התלמידים (כולל קירוב) ולא רק על פרוצדורות פורמליות.
ניתן להצמיח את הרעיון של האינטגרל באופן אינטואיטיבי באמצעות שאלות מחיי יום-יום.
חלק 1 – הקדמה: הכרות עם פונקציית הצטברות בחיי יום-יום –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 2 – פונקציית ההצטברות –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 3 – הקשר בין פונקציית ההצטברות לנגזרת שלה –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 4 – שאלות יישומיות –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
תיאור: המשימה היא משימה אוריינית הדורשת קריאה ופענוח נתונים מתוך פיסקת מידע ויכולה להתאים לתלמידים ברמות הגבוהות בכיתות ח.
תיאור: אוסף משימות שעוסקות בהיקף מעגל ושטח עיגול.
תיאור: בפעילות נזרעים זרעים לקראת פתרון בעיות ערך קיצון שנלמדות בכיתה ט' ובחטיבה העליונה.
תיאור: הפעילות מתאימה לתלמידי כיתה ז' ו-ח' בקבוצות הגבוהות. במהלך פתרונה התלמידים מתמודדים עם פענוח מידע ופירוש של נתונים ונדרשים להמרות בין ייצוגים, תוך שימוש בשיקולים ובמיומנויות המתמטיות הבאות: חיבור וחיסור מספרים מכוונים, ערך מוחלט של מספר מכוון, הבנה של המושג 'מרחק נקודה מישר' וההבדל בינו לבין מרחק בין שתי נקודות, קריאת נתונים מתוך גרף, זיהוי המשמעות של הנתונים, בניית גרף, חשיבה והנמקה.
שעות המושבים 14:00-15:05
חדרים |
אודיטוריום (מרכז התרבות) |
גלריה (ליד האודיטוריום) |
ראשונים (מרכז ראשונים) |
חבצלת (מרכז ראשונים) |
יערה (מרכז ראשונים) |
אלון (מרכז אילנות) |
ערבה (מרכז אילנות) |
תמר (מרכז אילנות) |
סבב 114:00 - 14:30 |
נאוה מזרחי וגבי דוידוב |
הניה גולדהבר, מרים ארז, דורית |
חקר שיעור פוגש את קהילות המורים הבית-ספריות גלית נגרי חדיף, רוני קרסנטי, אברהם הרכבי |
אסימפטוטות של פונקציות עם שורשים ריבועיים שולה וייסמן |
למידה דיפרנציאלית במרחבי למידה – שימוש במסעות למידה יואב שטרנברג |
המחשות במתמטיקה בחט''ב – למה? למי? איך? מתי? איילת קריספין
|
על מקומות גאומטריים ומשפחות של אנכים אמצעיים אסתר גרונהט |
יוני אהרוני
|
סבב 214:35 - 15:05 |
רותי רייז, אהובה מדר, אמין סבאח, בוריס קויצ'ו, אבישג שרעבי |
רפלקציה בסביבה דיגיטלית ככלי לקידום הכוונה שיתופית קבוצתית והישגים בפתרון בעיות מתמטיות יעל נמט וטובה מיכלסקי |
חמוטל דוד |
אורי רוקני |
"אקסל" ככלי ללימוד מתמטיקה בכל הגילאים ובכל הרמות מני פורת |
ניצה כהן |
שעות המושבים 11:20-13:00
חדרים |
אודיטוריום (מרכז התרבות) |
גלריה (ליד האודיטוריום) |
ראשונים (מרכז ראשונים) |
חבצלת (מרכז ראשונים) |
יערה (מרכז ראשונים) |
אלון (מרכז אילנות) |
ערבה (מרכז אילנות) |
תמר (מרכז אילנות) |
סבב 1 11:20 - 11:50 |
שרית ביטון, דיה זגורי ואבי נתן
|
אילאיל בורדה, מיכל מלר, סמדר זמיר, רגינה צ'ולסקי, סרור אסעד, רחל ,לב הנדלסמן, רוני פנחס רן סודאי וליליה קוט
|
אירינה גורביץ, שריגה דינור, נוי חורי, יעל לין, סיגל קליין
|
שראל אייבר, עאמר בדארנה, אורלי גוטליב, מיכאל גורודין, אסתר גרונהט, מירלה וידר, פאטמה חיחי, יוני עמיר, מנוחה פרבר, בוריס קויצ'ו, ג'ייסון קופר
|
חולוד אבו ריא ושי אולשר
|
אחלאם מחאג'נה, אבי ברמן ורוזה לייקין
|
כרמית בנבנישתי ונצה מובשוביץ הדר
|
רוחמה ויונטה, טרטקובסקי אלה (לאה), מירי כהן, אבירם שהרבני
|
סבב 2 11:55 - 12:25 |
אושרה בן דרור
|
רגינה אובודנקו, מאשה בוריסקובסקי, אירנה גורביץ, שריגה דינור, יעל לין, רקפת סלע, צביה פרנס, סיגל קליין
|
זהבית כהן, ניצה שיאון, לאה דולב, והדס הנדלמן
|
ניבין עפיפי ושי אולשר
|
אסמעיל אלמחאדי
|
דוד הירש ונצה מובשוביץ הדר
|
||
סבב 3 12:30 - 13:00 |
פיתוח מקצועי כמנוף לשינוי פדגוגי טכנולוגי בשיתוף FullProof
ניצן איזנשטרק, חיים בלין, נאילה שאהין
|
גרייסי ויניצקי-לנדמן
|
מיכל איילון, שולה וייסמן, אורית אביטל-לוי, מירב אוחיון, אהובה גוטמן, יעל לין, סיגל רותם, איריס רינגלשטיין
|
רוחמה אבן, אליאן בן דרור, אלינה ספייסקי
|
סמדר זמיר, אינתיסאר אבו סאלח, מיכל מדמון, סורינה סבאח, עינת הד-מצויינים, טלי נחליאלי
|
לאה דוראל, ג'ריס אלפחל
|
יוסי לוי ונצה מובשוביץ-הדר
|
נאדר חילף ועבדאלרחמאן עפאן |
תיאור: לפניכם שאלה קצרה שעוסקת בסדרה הנדסית בעלת 2n איברים.
השאלה מזמנת חשיבה על תת-הסדרה של האיברים במקומות הזוגיים – גם היא הנדסית, והתייחסות לטכניקה אלגברית של חילוק שברים ונוסחת הפרש ריבועים.
תיאור: לפניכם שאלה קצרה המאפשרת תרגול משולב של משפטים בגיאומטריה הקשורים למיתרים במעגל, לזוויות היקפיות וקטרים והקשרים ביניהם, יחד עם חישובים טריגונומטריים המתייחסים להגדרת הקשרים הטריגונומטריים במשולש ישר זווית, או שימוש במשפט הסינוסים.