תיאור: המשימה עוסקת בהשוואה בין שתי דרכים לחישוב ציונים, המיוצגות באמצעות ייצוג מילולי וייצוג גרפי. התלמידים נדרשים להשוות בין נתונים שמתקבלים מקריאת הגרפים. אין במשימה התייחסות לביטוי האלגברי של כל גרף.

תיאור: המשימה עוסקת בקריאת גרפים המתארים אימוני ריצה – מרחק במטרים לעומת זמן בדקות. גרף אחד מחולק למקטעים, הנבדלים ביניהם בקצב השינוי של המרחק, שני גרפים אחרים הם בעלי קצב שינוי קבוע – ישרים. התלמידים נדרשים לפרש את המשמעות של המקטעים השונים בגרף הראשון ולהשוות בין שלושת הגרפים, כאשר הם מוצגים באותה מערכת צירים.

לפניכם יחידת לימוד העוסקת בקריאת גרפים ומיועדת לתלמידי כיתות ח' ו-ט'. המשימות עוסקות בנושאים שונים, בחלקן מכילות יישומונים.
להלן סדר הפעילויות המתאים לעבודה באמצעות היחידה:

  1. טבלה וגרף
    מצגת: טבלה וגרף / بالعربية
    טבלה וגרף - הכנסה כספית

  2. גרף משולב מכמה קטעי גרפים
    מצגת: גרף משולב מכמה מקטעי גרפים - צריכת סוכר / بالعربية
    גרף משולב מכמה מקטעי גרפים

  3. השוואה בין גרפים
    מצגת: השוואה בין גרפים - נשים וגברים באקדמיה / بالعربية
    השוואה בין גרפים – משימה: מרחק מכדור הארץ

  4. משימות מסכמות - גרף משולג והשוואה בין גרפים
    משימה מסכמת 1 – גרף משולב והשוואה בין גרפים – ממוצע ציונים
    משימה מסכמת 2 – גרף משולב והשוואה בין גרפים – אימון ריצה

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos