תקציר|pdfמגן דוד במשולש

 

1.

מחלקים כל צלע של משולש שווה צלעות לשלושה קטעים שווים, ומעבירים 6 קטעים בין נקודות החלוקה, כמתואר באיור.magen david in triangle

תוכלו להתבונן שלב אחר שלב בבנייה ביישומון או בסרטון.

א.      הראו שכל אחד מהקטעים האלה מחולק על ידי הקטעים האחרים לשלושה חלקים שווים.

ב.      מצאו את היחס בין שטח המשולש החיצוני לשטח כל משולש החסום בו.

ג.       מצאו את היחס בין שטח המשולש החיצוני לשטח המשושה הלבן. נמקו טענתכם.

ד.      מצאו קשרים גאומטריים נוספים באיור והוכיחו אותם.

 

 

2.

ואם נצא ממשולש שאינו שווה צלעות?two magen david in triangle

אילו מהקשרים הגאומטריים שמצאתם בסעיפים הקודמים מתקיימים גם כאשר המשולש המקורי אינו שווה צלעות?

הסבירו טענתכם.
תוכלו להיעזר ביישומון.

 

 

 

Sample Image

חנוכה במספרים

כיתה: ז-ט'

תיאור: הפעילות מיועדת לתלמידי חטיבת הביניים ומעלה ובה חידות וחידודים העוסקים במספרים טבעיים והקשרים ביניהם.

 


Sample Image

משחקי מזל בחנוכה

כיתה: ז-י"ב

תיאור: בפיצוח בעיות ברמות קושי שונות בהסתברות. בבעייה הראשונה משחק בו ניתן להתנסות עם יישום אינטראקטיבי.
הפעילות מיועדת לתלמידי החטיבה העליונה (ולא רק).

 

 


Sample Imageיום כדור הארץ

כיתה: ז-ט'

תיאור: הפיצוח הפעם לכבוד יום כדור הארץ, בפעילות מתמטית יחסית פשוטה,

התלמידים יחקרו כמה עצים צריך לשתול בשנה בכדי לפצות על זיהום האוויר שיוצרת מכונית משפחתית אחת.

הפעילות מזמינה את כיתת המתמטיקה לעסוק כמעה בנושאי איכות הסביבה ולהציע פתרונות.

 

 

 


 

Sample Image

פרויקט עולמי למדידת היקף כדור הארץ

כיתה: ז-י"ב

תיאור: בפיצוח הזמנה להשתתף בפרויקט בינלאומי למדידת היקף כדור הארץ באותן שיטות ועקרונות פשוטים ומדהימים

שהשתמש בהם ארטוסתנס לפני יותר מ-2000 שנה. ביום ה-22 בספטמבר,

תלמידים מרחבי העולם יבצעו את המדידה וישתפו זה את זה בתוצאותיהם.

בפיצוח הסבר על הפרויקט ואופן ביצועו וכן הסברים על שיטתו של ארטוסתנס הכוללים איורים וסרטים ממחישים.

הידע הבסיסי הנדרש לפעילות הוא מעט גיאומטריה. 

 


pi digits מצגת ובה מידע רב  על המספר פאי הכולל רקע היסטורי על חישוב הספרות של פאי אחרי הנקודה, מאז ועד היום. מומלץ לשלב את המצגת בחגיגות יום הפאי.

מקור: הבזקי חדשות מתמטיים, קשר ח"ם. 
תוכלו לקרוא עוד על שילוב הבזקי חדשות מתמטיים בשיעורי המתמטיקה בכיתות י'-יב'

 

 

 


PI cakeבואו נחגוג את יום הפאי 

הפאי הוא מספר מסתורי, המהלך קסם על מתמטיקאים, מדענים וחובבים רבים, ערכו המקורב - 3.14159. ברחבי העולם נוהגים לחגוג לכבודו את יום הפאי ב-14 למרץ (אותו מקובל לרשום כ- 3.14) החל מהשעה 1:59...

אוסף עשיר של קישורים והפניות על המספר פאי ורעיונות הפעלה לחגיגות יום הפאי. כאן תמצאו פיצוחים, מאמרים, סרטונים ושירים, פוסטרים ומצגות ועוד הפתעות.

 

 

 

 


 

יום פאי שמח  

כיתה: ז-י"ב

תיאור: ב-14 למרץ חוגגים ברחבי העולם לכבודו של המספר המופלא פאי. בפיצוח פעילויות הנוגעות בחישוב היקף ושטח מעגל אשר ניתן לשלבן בחגיגות.

בפעילות הסבר במלל ובסרטים על המספר וסקירה קצרצרה על התפתחותו. 

ראו גם: בואו נחגוג את יום הפאי

 


http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/purim_clown.png

אוסף קישורים בנושא פורים 

מי אמר שבפורים "לא עושים חשבון" ונהפוך הואחצר המלך – אוסף חידות היתוליות ושעשועונים לפורים, מאת מרכז המורים היסודי. 

חג הפורים באתר מרכז המורים למתמטיקה בחינוך היסודי

חידות מדליקות לפורים מבית אלף אפס.

פעילות לפורים לכיתה ז – חידה שפתרונה הוא רק בזכות עבודת צוות, מתמטיקה משולבת, ווייצמן.

 

 


Active Image

קסמים מתמטיים עם נייר ומספריים

כיתה: ז-"ב

תיאור: לקראת פורים אנו מפרסמים פיצוח לא שגרתי, הפעילות כוללת חידות, קסמים והפעלות לכיתה עם נגיעה בנושאים מתחום הטופולוגיה. בפעילות זאת כל מה שצריך זה כמה מילות קסם (הוקוס

פוקוס, אברה-כדברא), נייר ומספריים והרבה אהבה וסקרנות למתמטיקה שמאחורי הקסמים.       

אוסף קישורים על קסמים מתמטיים

 


 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos