תיאור: פעילות זו עוסקת באסימפטוטות מקבילות לצירים של פונקציות המכילות שורשים ריבועיים. בפעילות, התלמידים נפגשים לראשונה בפונקציות בעלות שתי אסימפטוטות אופקיות שונות זו מזו, האחת בכיוון הקרן הימנית של ציר ה- X, כאשר והשניה בכיוון הקרן השמאלית שלו, כאשר
.
לתלמיד בערבית صندوق الأدوات خطوط تقارب لدوال مع الجذر التربيعي
תיאור: פעילות זו עוסקת בהבנת הקשר בין קצב השינוי של הפונקציה לבין השיפוע של גרף הפונקציה דרך סיפור מחיי היום-יום – תהליך הורדה של תוכנה מהאינטרנט (בהנחה שקצב ההורדה קבוע). הפונקציות המוצגות בפעילות הן פונקציות יורדות המתארות את גודל התוכנה שנותר להורדה (ב-MB) כפונקציה של הזמן שחלף מתחילת ההורדה. פעילות זו היא פעילות המשך לפעילות: "שיפוע של פונקציה קווית – מותחים קפיצים", העוסקת במשמעות השיפוע בהקשר של סיפור, עבור פונקציות עולות.
תיאור: הפעילות נועדה לחזק את ההבנה של מושג השיפוע של פונקציה קווית דרך תיאור מקרה – סיפור. בסיפור: לקפיצים שונים מידת גמישות שונה. מידת הגמישות נלמדת באמצעות מדידות של אורכי הקפיצים בהתאם לכוח המופעל עליהם. כך ניתן לבנות גרפים על פי נקודות, בהן שיעור ה-X הוא מספר יחידות כוח שמופעלות על הקפיץ ושיעור ה-Y הוא אורך הקפיץ. מתוך המדידות השונות לומדים מהי מידת השינוי באורך הקפיץ בהפעלה של יחידת כוח אחת שהיא, למעשה, המספר המייצג את השיפוע.
לתלמיד בערבית م ةّ يلَالدا الخطي َةّل َّ َاستطالة النوابض
תיאור: יישומון מאפשר הכרות עם משפחת הפונקציות f(x)=1/(x-a) במיוחד מתאים להתייחס למשפחה זו כהזזה אופקית של גרף הפונקציה f(x)=1/x ולדון בהשפעה של ההזזה על האסימפטוטות של הפונקציה.
תיאור: הפעילות עוסקת בהיבט האלגברי של מושג השיפוע של הפונקציה הקווית. מטרת הפעילות היא חיזוק המיומנות של השימוש במנת ההפרשים לחישוב השיפוע והבנת הקשר למושג: קצב שינוי. הפעילות מתחילה בבחינת השיפוע של פונקציה כלשהי ללא ביטוי מפורש. באופן זה מודגשת המשמעות של מנת ההפרשים.
לתלמיד בערבית م ي ل الد ة ال ة الخط ي نتعل م من التعبير