יישומון מלווה למאמר: מגיאומטריה לאלגברה ובחזרה – המקרה של מקומות גיאומטרייםכתבה: אנא וקנין.מדור: במבט נוסף.
תקציר: המאמר דן בהוראת הנושא גאומטריה אנליטית בכיתות י"ב ברמת 5 יחידות לימוד מנקודת מבט מקשרת. במאמר מוצעות, בליווי דוגמאות ויישומונים דינמיים, דרכים להתבונן בבעיות דרך עדשת הגאומטריה האוקלידית, הן כדי לשער, לפני התהליך האלגברי, מהו המקום הגאומטרי שעתיד להתקבל, והן במטרה לפרש, בסיום התהליך, את התוצאה שהתקבלה.מקור: על"ה 58 תש"ף, 2020.
שעות המושבים 12:05-12:35
שעות המושבים 13:15-13:25
כיתה 1 | כיתה 2 | כיתה 3 | כיתה 4 | כיתה 5 | כיתה 6 | כיתה 7 | כיתה 8 | |
חלק 1 |
אנא וקנין הרצאה |
בינה מתמטיקה בחלל Bina Math in Space אסתר בוכניק, רועי צובל, הודיה פרידמן, אנה סדישב ויעל נמט
|
להיות או לא להיות (עם מסיכה) – זו השאלה: קבלת החלטות בתקופת הקורונה קרני שיר |
תלמידים מלמדים תלמידים גיאומטריה בעידן הקורונה יעל וסרמן |
מעצבים את היום שאחרי: צוות מש"ל עורך 'מחקרונה' רחל זקס, מנוחה פרבר, ג'ייסון קופר, יוני עמיר, מריטה ברבש, מירלה וידר, בוריס קויצ'ו בשיתוף עם רעות פרשה, מרים גור, גליה גונן, רונית בן בסט לוי ואלון פינטו |
שידרוגי שאלות על ידי תלמידים ומורים – פעילות רצויה או פעילות חובה? מיכאל ריינהרץ, אסנת סאסי, הילה ביסמוט, יהודה לבנברג ושילה ורד |
פיתוח חשיבה מרחבית באמצעות כלים טכנולוגיים לאה דוראל |
טפסים מקוונים בסביבת Microsoft Forms - כעזר בתקופת הקורונה ולאחריה כיחידות הוראה ולהערכה של התלמידים רוני שקד ואהובה מדר |
ביחידה שלפניכם תמצאו הסברים ותרגילים לכל הנושאים הקשורים לסדרה החשבונית ברמת 4 יח"ל.
ניתן ללמוד את הנושא מתחילתו ועד סופו ברצף, וניתן גם להיעזר בחלקים בלבד.
החלוקה הפנימית של היחידה היא:
חלק א – הגדרה ומושגי יסוד
חלק ב – סכום האיברים בסדרה חשבונית
חלק ג – הגדרת סדרה באמצעות כלל נסיגה
חלק ד – סדרה חשבונית – שאלות מבחינות בגרות ושאלות דמויות בגרות
חלק ה – פתרונות והערות לשאלות מבחינות בגרות
שעות המושבים 12:40-13:10
כיתה 1 | כיתה 2 | כיתה 3 | כיתה 4 | כיתה 5 | כיתה 6 | כיתה 7 | כיתה 8 | |
חלק 1 |
גם מרחוק אפשר ללמד מתמטיקה מקרוב עדה לוי, הניה גולדסר, מזל אלטחאן, גאולה סבר, סווטלנה איינגורן, אדי פישמן, אסנת לביא, עדי ירום הרצאה |
Mathtalk קבוצת פייסבוק למורים – הוראה של תלמידים מתקשים אפרת מימון
|
מינוף מצבי אי ודאות ללמידה מרחוק איריס זודיק, אורית זסלבסקי, גילה רון וקרני שיר מצגת |
גמישות מתמטית - אימון בעידן של למידה מרחוק מנוחה פרבר |
רותי רייז, האלה אסעד, פנינה בר, שלמה גבר, יחיא ופאא, מרי חדד, אהובה מדר, נוהא סאמרה, אורלי שטרן |
קורס MOOC כאמצעי ללמידה עצמית - דילמות ותובנות: ניסיון מהשטח דורית כהן ואנטולי קורופטוב |
הערכה מעצבת מקוונת - בכיתה ומרחוק שי אולשר, לבנת מימון, יוליה בגדדי ורותם עבדו |
|
חלק 2 |
קהילות מחשב"ה למאה ה- 21 – בניית שיעורים והובלת דיונים מתמטיים סורינה סבאח, מיכל מדמון, עינת הד- מצויינים, טלי נחליאלי |
מה צריכים מורים למתמטיקה כדי להתמודד עם המעבר ללמידה מרחוק? רותי סגל ובועז זילברמן הרצאה |
אסתי זינגר הרצאה |
אלון שכטר הרצאה |