דוגמאות לשאלות דמויות בגרות - שאלון 035481
יישומון מלווה למאמר: מגיאומטריה לאלגברה ובחזרה – המקרה של מקומות גיאומטרייםכתבה: אנא וקנין.מדור: במבט נוסף.
תקציר: המאמר דן בהוראת הנושא גאומטריה אנליטית בכיתות י"ב ברמת 5 יחידות לימוד מנקודת מבט מקשרת. במאמר מוצעות, בליווי דוגמאות ויישומונים דינמיים, דרכים להתבונן בבעיות דרך עדשת הגאומטריה האוקלידית, הן כדי לשער, לפני התהליך האלגברי, מהו המקום הגאומטרי שעתיד להתקבל, והן במטרה לפרש, בסיום התהליך, את התוצאה שהתקבלה.מקור: על"ה 58 תש"ף, 2020.
תיאור: דיון מדויק באוסף הגדרות לכיד (קוהרנטי) למושגים: תחום עליה או תחום ירידה, ו- עליה בנקודה או ירידה בנקודה.
במצגת מופיעות דוגמאות לפונקציות עבורן הדיון מחדד את הצורך בהגדרות המדויקות.
מקור: הרצאה של ד"ר חמוטל דוד מתוך יום עיון למורי חט"ע מטעם מחוז חיפה ומרכז המורים שהתקיים ב- 27.03.2019.
שעות המושבים 13:15-13:25
כיתה 1 | כיתה 2 | כיתה 3 | כיתה 4 | כיתה 5 | כיתה 6 | כיתה 7 | כיתה 8 | |
חלק 1 |
אנא וקנין הרצאה |
בינה מתמטיקה בחלל Bina Math in Space אסתר בוכניק, רועי צובל, הודיה פרידמן, אנה סדישב ויעל נמט
|
להיות או לא להיות (עם מסיכה) – זו השאלה: קבלת החלטות בתקופת הקורונה קרני שיר |
תלמידים מלמדים תלמידים גיאומטריה בעידן הקורונה יעל וסרמן |
מעצבים את היום שאחרי: צוות מש"ל עורך 'מחקרונה' רחל זקס, מנוחה פרבר, ג'ייסון קופר, יוני עמיר, מריטה ברבש, מירלה וידר, בוריס קויצ'ו בשיתוף עם רעות פרשה, מרים גור, גליה גונן, רונית בן בסט לוי ואלון פינטו |
שידרוגי שאלות על ידי תלמידים ומורים – פעילות רצויה או פעילות חובה? מיכאל ריינהרץ, אסנת סאסי, הילה ביסמוט, יהודה לבנברג ושילה ורד |
פיתוח חשיבה מרחבית באמצעות כלים טכנולוגיים לאה דוראל |
טפסים מקוונים בסביבת Microsoft Forms - כעזר בתקופת הקורונה ולאחריה כיחידות הוראה ולהערכה של התלמידים רוני שקד ואהובה מדר |
יישומון מלווה למאמר: מגיאומטריה לאלגברה ובחזרה – המקרה של מקומות גיאומטרייםכתבה: אנא וקנין.מדור: במבט נוסף.
תקציר: המאמר דן בהוראת הנושא גאומטריה אנליטית בכיתות י"ב ברמת 5 יחידות לימוד מנקודת מבט מקשרת. במאמר מוצעות, בליווי דוגמאות ויישומונים דינמיים, דרכים להתבונן בבעיות דרך עדשת הגאומטריה האוקלידית, הן כדי לשער, לפני התהליך האלגברי, מהו המקום הגאומטרי שעתיד להתקבל, והן במטרה לפרש, בסיום התהליך, את התוצאה שהתקבלה.מקור: על"ה 58 תש"ף, 2020.