יישומון מלווה למאמר: מגיאומטריה לאלגברה ובחזרה – המקרה של מקומות גיאומטריים
כתבה: אנא וקנין.
מדור: במבט נוסף.
תקציר: המאמר דן בהוראת הנושא גאומטריה אנליטית בכיתות י"ב ברמת 5 יחידות לימוד מנקודת מבט מקשרת. במאמר מוצעות, בליווי דוגמאות ויישומונים דינמיים, דרכים להתבונן בבעיות דרך עדשת הגאומטריה האוקלידית, הן כדי לשער, לפני התהליך האלגברי, מהו המקום הגאומטרי שעתיד להתקבל, והן במטרה לפרש, בסיום התהליך, את התוצאה שהתקבלה.
מקור: על"ה 58 תש"ף, 2020.

עניין של הגדרה: עליה וירידה ומה שביניהן (מצגת)

 

תיאור: דיון מדויק באוסף הגדרות לכיד (קוהרנטי) למושגים: תחום עליה או תחום ירידה, ו- עליה בנקודה או ירידה בנקודה.
במצגת מופיעות דוגמאות לפונקציות עבורן הדיון מחדד את הצורך בהגדרות המדויקות.

מקור: הרצאה של ד"ר חמוטל דוד מתוך יום עיון למורי חט"ע מטעם מחוז חיפה ומרכז המורים שהתקיים ב- 27.03.2019.

למצגת

conf 2020 logoשעות המושבים 13:15-13:25

  כיתה 1  כיתה 2  כיתה 3   כיתה 4  כיתה 5  כיתה 6 כיתה 7  כיתה 8
 חלק 1

ההיבט הרגשי של הוראה מרחוק

אנא וקנין

הרצאה

בינה מתמטיקה בחלל Bina Math in Space

אסתר בוכניק, רועי צובל, הודיה פרידמן, אנה סדישב ויעל נמט

מצגת

סרטון

 

 

 

 

 

להיות או לא להיות (עם מסיכה) – זו השאלה: קבלת החלטות בתקופת הקורונה

קרני שיר

מצגת

תלמידים מלמדים תלמידים גיאומטריה בעידן הקורונה

יעל וסרמן

מצגת

מעצבים את היום שאחרי: צוות מש"ל עורך 'מחקרונה'

רחל זקס, מנוחה פרבר, ג'ייסון קופר, יוני עמיר, מריטה ברבש, מירלה וידר, בוריס קויצ'ו בשיתוף עם רעות פרשה, מרים גור, גליה גונן, רונית בן בסט לוי ואלון פינטו

מצגת

שידרוגי שאלות על ידי תלמידים ומורים – פעילות רצויה או פעילות חובה?

מיכאל ריינהרץ, אסנת סאסי, הילה ביסמוט, יהודה לבנברג ושילה ורד

מצגת

סרטון

  

פיתוח חשיבה מרחבית באמצעות כלים טכנולוגיים

לאה דוראל

הרצאה

  

טפסים מקוונים בסביבת Microsoft Forms - כעזר בתקופת הקורונה ולאחריה כיחידות הוראה ולהערכה של התלמידים

רוני שקד ואהובה מדר

מצגת

סרטון

  
יישומון מלווה למאמר: מגיאומטריה לאלגברה ובחזרה – המקרה של מקומות גיאומטריים
כתבה: אנא וקנין.
מדור: במבט נוסף.
תקציר: המאמר דן בהוראת הנושא גאומטריה אנליטית בכיתות י"ב ברמת 5 יחידות לימוד מנקודת מבט מקשרת. במאמר מוצעות, בליווי דוגמאות ויישומונים דינמיים, דרכים להתבונן בבעיות דרך עדשת הגאומטריה האוקלידית, הן כדי לשער, לפני התהליך האלגברי, מהו המקום הגאומטרי שעתיד להתקבל, והן במטרה לפרש, בסיום התהליך, את התוצאה שהתקבלה.
מקור: על"ה 58 תש"ף, 2020.

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos