תיאור: המשימה היא משימה אוריינית הדורשת קריאה ופענוח נתונים מתוך פיסקת מידע ויכולה להתאים לתלמידים ברמות הגבוהות בכיתות ח.
לפניכם אוסף של 8 משימות בנושאים שונים, המתפתחות מתוך "שאלות קצרות". השאלה הקצרה מהווה נקודת התחלה לשיעור שלם המתפתח ממנה. המשימות מתאימות לחידוד והעמקה של ההבנה במהלך הלמידה של הנושא, או לקראת בחינה, לצורך חזרה.
שעות המושבים 14:00-15:05
חדרים |
אודיטוריום (מרכז התרבות) |
גלריה (ליד האודיטוריום) |
ראשונים (מרכז ראשונים) |
חבצלת (מרכז ראשונים) |
יערה (מרכז ראשונים) |
אלון (מרכז אילנות) |
ערבה (מרכז אילנות) |
תמר (מרכז אילנות) |
סבב 114:00 - 14:30 |
נאוה מזרחי וגבי דוידוב |
הניה גולדהבר, מרים ארז, דורית |
חקר שיעור פוגש את קהילות המורים הבית-ספריות גלית נגרי חדיף, רוני קרסנטי, אברהם הרכבי |
אסימפטוטות של פונקציות עם שורשים ריבועיים שולה וייסמן |
למידה דיפרנציאלית במרחבי למידה – שימוש במסעות למידה יואב שטרנברג |
המחשות במתמטיקה בחט''ב – למה? למי? איך? מתי? איילת קריספין
|
על מקומות גאומטריים ומשפחות של אנכים אמצעיים אסתר גרונהט |
יוני אהרוני
|
סבב 214:35 - 15:05 |
רותי רייז, אהובה מדר, אמין סבאח, בוריס קויצ'ו, אבישג שרעבי |
רפלקציה בסביבה דיגיטלית ככלי לקידום הכוונה שיתופית קבוצתית והישגים בפתרון בעיות מתמטיות יעל נמט וטובה מיכלסקי |
חמוטל דוד |
אורי רוקני |
"אקסל" ככלי ללימוד מתמטיקה בכל הגילאים ובכל הרמות מני פורת |
ניצה כהן |
תיאור: אינטגרל הוא אחד המושגים החשובים ביותר באנליזה מתמטית. פיתוח המושגים הקשורים במושג האינטגרל והסימונים הקשורים בו התרחש בשני כיוונים עיקריים: אינטגרל כגבול של סכומים וכלי לחישוב שטחים (אינטגרל מסויים) ואינטגרל כפעולה הפוכה לנגזרת (אינטגרל בלתי מסויים).
ההבנה של הקשר בין שניהם הוא אחד האתגרים בהוראת מושג האינטגרל.
יחידה זו מציגה מהלך הוראה שמצמיח בהדרגה את המשפט היסודי של החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי, הקושר בין גרף של פונקציה לבין שטח בינו לבין ציר ה-x בתחום מסוים.
רעיון ההצטברות מאפשר למידה הדרגתית מבוססת על מושגים שיש להם משמעות בעיני התלמידים (כולל קירוב) ולא רק על פרוצדורות פורמליות.
ניתן להצמיח את הרעיון של האינטגרל באופן אינטואיטיבי באמצעות שאלות מחיי יום-יום.
חלק 1 – הקדמה: הכרות עם פונקציית הצטברות בחיי יום-יום –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 2 – פונקציית ההצטברות –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 3 – הקשר בין פונקציית ההצטברות לנגזרת שלה –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية
חלק 4 – שאלות יישומיות –
לתלמיד, למורה, لطالب باللغة العربية