שאלוני בגרות:
שאלות קצרות:
75 שאלות קצרות לתרגול וחידוד ההבנה
דוגמאות לשאלונים לתכנית החדשה - חדש!
5 יחידות
4 יחידות
פתיחות שפותחו במסגרת מרכז המורים
פתיחות שפותחו במסגרת "קשר חם"
פעילויות לכיתה: טרום אנליזה (תשע"ט)
לדיון בכיתה: יישומונים בצירוף הדרכה למורה
במדור זה מקובצים מדריכים למורה עבור יישומונים מעוררי דיון בנושאים הקשורים בחקר פונקציות ללא נגזרות. המדריך למורה מכיל קישור ליישומון וגם ברקוד שניתן לסרוק ולהיכנס דרכו ליישומון.
תש"ף
תשע"ט
שעות המושבים 14:00-15:05
חדרים | סבב 1 (14:00-14:30) | סבב 2 (14:35-15:05) |
אודיטוריום יו"ר: שרית ביטון |
הכשרה קלינית להוראת מתמטיקה- ניתוח אירוע הוראה מתמטי שולה וייסמן, סיגל רותם ומיכל איילון |
|
גלריה (סמוך לאודיטוריום) יו"ר: גאולה סבר |
למידה מותאמת אישית: אתגר ה- P.I.E. Challenge גאולה סבר וענבל חמיידס - FULLPROOF - Tailor ED - Via - Ali Chat - Ann -COML - Meta |
|
ראשונים (מרכז ראשונים) יו"ר: נעמי רובינזון |
משימטיקה: הוראה מותאמת אישית במתמטיקה בחט"ע ובחט"ב מילה שפיל, ציפי רזניק, נעמי רובינזון, אלכס פרידלנדר, אלינה ספייסקי, עמרי נוה, נורית הדס, גליה גונן ורוחמה אבן |
|
חבצלת (מרכז ראשונים) יו"ר: אירינה גורביץ' |
רוזה לייקין, אירינה גורביץ, יעל לין, שריגה דינור, סיגל קליין ובינה לנגמנץ |
מדרגות ל-5 – הוראת מתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד בכיתה הטרוגנית רוזה לייקין, חמוטל דוד, שריגה דינור, רגינה אובודנקו, אורית גולדברג, אירינה גורביץ', אילנה וייסמן, נורית פז, צביה פרנס, סיגל קליין ואביבה ששון |
יערה (מרכז ראשונים) יו"ר: רשא סלאמה |
אתר לכתיבה ובדיקה של הוכחות בגיאומטריה בטבלת טענה ונימוק יונתן יוכפז, ג'וני גולאייב ועידן טל |
5 לנער על פי דרכו- כיתת 5 יח"ל קצת אחרת צופית הרבסט ושירן חלילי |
אורן (מרכז אילנות) יו"ר: מוחמד אלמחדי |
דנה יערי |
|
ערבה (מרכז אילנות) יו"ר: בוריס קויצ'ו |
- הפתעות בשיעורי מתמטיקה- קהילת עדש"ל חוקרת - גמישות מחשבתית: איך מעודדים אותה אצל תלמידים? - כיצד מקדמים מורים מנוסים שיח כיתתי עשיר בשאלות תלמידים? - פיתוח שיעורי מתמטיקה באמצעות עיצוב של "שביל משימות מדברות" |
|
תמר (מרכז אילנות) יו"ר: רוחמה ויונטה |
אורלי גוטליב - דפוסי הדרכה וליווי להעצמת ההוראה - כלי ליצירת רצף לימודי אחיד בלימודי המתמטיקה הבית ספריים |
תיאור: פעילות זו עוסקת בפונקציות הופכיות לפונקציות פולינומיות בלבד המוגדרות לכל x.
הפונקציה (g (x המתקבלת מהפונקציה (f(x על ידי ביצוע הפעולה: (g(x) = 1/ f(x נקראת פונקציה הופכית לפונקציה (f(x.
התובנות שנרכשות באמצעות הפעילות מתווספות ל"ארגז הכלים" של התלמידים וישמשו אותם גם בפונקציות אחרות בהמשך לימודיהם וכן יניחו בסיס להבנה של מושגים שיילמדו בהמשך ובמיוחד אסימפטוטות אנכיות. מטרות הפעילות: להעמיק את ההבנה של הקשר בין גרף פונקציה פולינומית לבין גרף הפונקציה ההופכית לה, לפתח "חוש לפונקציות", לזהות ולנתח פונקציה הופכית באופן איכותני, להכיר ולהרחיב את מאגר הפונקציות והפונקציות ההופכיות להן, ליצור שיח מתמטי סביב מושג הפונקציה ההופכית כתשתית להבנת מושגים באנליזה.
לתלמיד בערבית صندوق الأدوات دالّة عكسيّة- قسم "أ"