שעות המושבים 11:20-13:00
חדרים |
סבב 1 (11:20-11:50) | סבב 2 (11:55-12:25) | סבב 3 (12:30-13:00) |
אודיטוריום יו"ר: שולה ויסמן |
רואים שקוף- פעילויות פתיחה להצמחת מושגים מתמטיים חדשים: |
||
גלריה (סמוך לאודיטוריום) יו"ר: עדי אדלשטיין |
|
אילאיל בורדה, רעות רון-דהן וחברים בקהילות מועדון ה- 5 |
|
ראשונים (מרכז ראשונים) יו"ר: איריס אריאלי |
קסם בלימודי הגאומטריה FULLPROOF חיים בלין, אורי ברקאי, ענת פרנקו וטל עינת |
מג'דולין ח'יזראן |
ממאמר למערך: ממאמר "מדף" לתרגיל "נחטף" עינב איזיקוביץ'-עודי, עודד דהרי ואלינה ארביטמן |
חבצלת (מרכז ראשונים) יו"ר: אוסנת בורשטיין |
אינה ולטמן |
הוראת ולמידת האלגברה דרך אריחים- "Algebra Tiles" נוהא סמארה |
|
יערה (מרכז ראשונים) יו"ר: אירית בן עמי |
טעות התלמיד כמקור ליצירתיות המורה גיורא אפשטיין |
איציק מגריסו וגלינה צ'רניאבסקי |
שילוב בעיות היי-טק אותנטיות בשיעורי המתמטיקה בתיכון אורטל ניצן, דורון אורנשטיין וזהבית כהן
|
אורן (מרכז אילנות) יו"ר: מרב פוגל |
סדנת חידות הטנגרם- גישה חדשה לפאזל הקלאסי דוד גודמן |
משימות עשירות במתמטיקה במערכת להערכה מעצבת (המרא"ה) לתלמידים ברמות לימוד שונות יוליה בגדדי, רחל גוטובסקי ורחל הס גרין |
|
ערבה (מרכז אילנות) יו"ר: פאתנה מרג'יה |
תוכנית הלימודים לחטיבת הביניים: התבוננות בנושאים מרכזיים מזוויות שונות |
יעל אדמובסקי ואהובה גוטמן |
|
תמר (מרכז אילנות) יו"ר: רוחמה ויונטה |
למידה פעילה בשיעורי מתמטיקה - |
ה. הכדורגל במונדיאל
תקציר | האם הכדורגל הוא עגול? |
בערבית
צפו בסרטון המציג עיצובים שונים של הכדורגל במונדיאל והקשר המיוחד שלהם למתמטיקה
תיאור: פעילות הפתיחה שלפניכם מפגישה את התלמידים, באמצעות שתי "מכונות" עם שתי טרנספורמציות פשוטות: האחת מבצעת, לכל נקודה על הגרף, שיקוף ביחס לציר ה-x, האחרת מבצעת שיקוף ביחס לציר ה-y. מבחינה אלגברית: האחת מתאימה לכל מספר את המספר הנגדי לזה המותאם בפונקציה המקורית, האחרת מתאימה לכל מספר את המספר שמותאם בפונקציה המקורית למספר הנגדי שלו.
מטרת הפעילות היא פיתוח יכולת זיהוי של גרף שהתקבל מהפעלה של שיקוף ביחס לאחד הצירים והתאמת הקשר האלגברי המתאים. העיסוק והדיון בתכונות הנשמרות והמשתנות בעקבות ההפעלה של כל אחת מהטרנספורמציות הנ"ל מעמיקים את ההבנה של מושג הפונקציה. לשיקול המורה קישור למושגים פונקציה זוגית ופונקציה אי-זוגית.
לפעילות מצורפים יישומונים.
לתלמיד בערבית دوال عبر المرآة إنعكاسات نسبةً للمحاور