מאת: שמואל אביטל
ספר עיון
תקציר: הספר עוסק ביעדיה של הוראת המתמטיקה. הוא מנסה להציג מודל של רמות הביצוע בו ניתן להשתמש על מנת לפרט את עומק ההבנה שמצפים לו מהתלמיד תוך כדי התמודדות עם משימות מתמטיות שונות. אנו מקווים שהמורים יעשו שימוש במודל זה כדי להכין יעדים יחודיים לכל נושא לימוד, על מנת להבטיח שהוא יכלול לא רק היכרות של המושגים והמונחים המופיעים בתכנית הלימודים אלא גם פתרון בעיות ברמה גבוהה יותר.
מאת: ג'ורג' פוליה וג'רמי קילפטריק
ספר עיון
תקציר: הספר "אוסף בעיות במתמטיקה" מאת פוליה וקירקפטריק מציג בעיות מתוך המבחנים התחרותיים לתלמידי תיכון מטעם אוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. הבעיות - בעלות אופי מאתגר. הן תוכננו לא רק כדי לבחון את מידת המקוריות בחשיבה אלא גם כדי להעשיר את העשייה המתמטית של תלמידים ומוריהם.
בספר הקדמה של המתרגמת, פרופ' נצה מובשוביץ-הדר ובו תקציר ספרו של פוליה "כיצד פותרין".