ספר עיון
תקציר: האם אתם מכירים את מספרי אמסטרונג או מספרי אכילס? האם שמעתם על מספרים חברותיים, זרים או מאושרים? תוכלו להכיר מספרים מסוגים שונים, עם תכונות מרתקות ומסקרנות בפרקים של הספר "הקסם שבמספרים" המפורסמים באתר של מכללת קיי.
ספר עיון
תקציר: מי המציא את האפס? איפה קווים מקבילים כן נפגשים? למה (כמעט) כל החיים שלנו מתנהלים בשיטה העשׂרונית אבל השעון שלנו עובד על 60 דקות בשעה? האם פיתגורס הוא באמת זה שגילה את משפט פיתגורס? ומי המציא את החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי – ניוטון או לייבניץ? ולמה אנחנו לא יכולים לחיות בלי מתמטיקה, גם אם לא הצלחנו להבין עד היום מה זאת פונקציה?
לא משנה אם למדתם לבגרות שלוש, ארבע או חמש יחידות במתמטיקה — או אם לא עשיתם בגרות בכלל: הספר הזה ייקח אתכם למסע מרתק בתולדות המתמטיקה, ובדרך אגב גם בתולדות התרבות האנושית כולה. לא במקרה המילים מִסְפָּר וסִפְרָה באות מאותו שורש כמו סֵפֶר וסוֹפֵר: הכתיבה — ההתחלה האמיתית של התרבות שאנו חיים היום — הלכה תמיד יד ביד עם ספירה ומספרים. המתמטיקה היתה שם, ליד ער תרבותנו, והיא ממשיכה ללַו ת אותנו בנאמנות עד היום — ובעצם להמריא ולהתו ת לנו את הדרך אל מחוזות שלא שיערנו עד כה.
איאן סטיוארט, שכתב עשרות ספרים על מתמטיקה ללא מתמטיקאים, הוא אחד המחברים המנוסים ביותר בתחום זה. בדרך בהירה, בלוויית עשרות רבות של תרשימים, ועם שפע של מידע ביוגרפי והיסטורי, הוא פורש לפנינו את סיפורה של המתמטיקה מאז ימי הולדתה בבבל ובמצרים, דרך פעילותם של המלומדים היוונים, ההודים והערבים, עד אל המתמטיקה המודרנית כפי שהתפתחה מימי הרנסאנס ועד ימינו.
מאת: עטרה שריקי ונצה ומובשוביץ-הדר
ספר עיון
תקציר: ספר חדש "לוגיקה בארץ הפלאות" מאת עטרה שריקי ונצה ומובשוביץ-הדר - בהוצאת מכון מופת– מבוא ללוגיקה באמצעות קריאה בספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות".
“ספר בלי מוסר השכל, בלי מסר ועם עושר של היגיון אבסורדי, רעיונות פילוסופיים והרפתקאות לשוניות – הוא למעלה ממאה שנים ספר הילדים המפורסם והמצליח ביותר״ – כך נכתב על כריכת התרגום לעברית של הספר הרפתקאות אליס בארץ הפלאות - הספר המוער (הוצאת הספרייה החדשה). צ׳רלס לודוויג דודג׳סון, מחבר הספר המופלא הזה הידוע יותר בכינויו הספרותי לואיס קרול, היה לא רק סופר מחונן אלא גם לוגיקן. ספרו שימש מקור השראה ליצירות רבות, וביניהן גם לכתיבת ספר זה. הספר לוגיקה בארץ הפלאות הוא פרי פיתוח של סביבת למידה שעוצבה בתהליך שנשען בשלביו הראשונים על מחקר פעולה.