ספר עיון
תקציר:הספר מיועד לקוראים המתחילים בלימודי המתמטיקה המתקדמת, למורים למתמטיקה בבתי הספר ולמעוניינים לרענן את הידע שלהם במתמטיקה מתקדמת. הספר נכתב כמורה דרך הדרגתי וידידותי במסלול השואף להשגת היעדים הבאים: היכרות עם השפה המתמטית ועם חוקי הלוגיקה; התנסויות מגוונות בפעילויות מתמטיות מקובלות: הכללה, הסקה, הגדרה, הוכחה מתמטית וכדומה; חיזוק והעמקה של ידע קודם) שנרכש בבית הספר (במתמטיקה; הצגה פורמלית של מושגי מפתח במתמטיקה מתקדמת; פתיחת צוהר למגוון רחב של נושאים חדשים.
ספר עיון
תקציר: אתם יודעים למה סבלתם בשיעורי המתמטיקה בבית הספר? מפני שמה שלימדו אתכם היה משעמם! כשאיאן סטיוארט, אחד המתמטיקאים המפורסמים בעולם כיום, היה בן ארבע־עשרה, הוא התחיל ללקט דברים מעניינים שמצא במתמטיקה ושלא נלמדו בבית הספר, כלומר כל מה שמשעשע ומסקרן בתחום. סטיוארט כינס את כל הפריטים הללו בפנקס. עם הזמן תפח היומן המתמטי שלו לשישה פנקסים גדושים, ובסופו של דבר הפכו כולם לתיבת האוצרות המתמטיים של פרופסור סטיוארט.
אתם מוזמנים להסיר את מכסה התיבה ולגלות שפע של חידות היגיון, סיפורים, בדיחות, תעלולים חשבוניים, משחקי מילים וקלפים, דברים שאפשר לבנות ודברים שאפשר לעשות. בין השאר, תלמדו איך מרוויחים מיליון דולר מהוכחת הברור מאליו, מה הסיפור של המשפט האחרון של פרמה ולמה באמת אסור לחלק מספר באפס. תיבת האוצרות של פרופסור סטיוארט מיועד הן לחובבי מתמטיקה ותיקים והן לטירונים ההרפתקנים. הוא מגרה את הדמיון ומבטיח שעות של התעמלות לתאי המוח, הנאה והפתעות רבות.
מאת: פרופ' צבי ארטשטיין
ספר עיון
תקציר: ספר חדש "הקשר המתמטי - המתמטיקה של הטבע, הטבע של המתמטיקה והזיקה לאבולוציה" מאת פרופ' צבי ארטשטיין - בהוצאת עליית הגג.
“ארטשטיין סוקר את התפתחותה של המתמטיקה ב־6,000 השנים האחרונות. טענתו המרכזית היא שבתקופת יוון העתיקה חלה נקודת המפנה ביחס שלנו למתמטיקה; שבר שהחל בהתפתחות הטבעית של המקצוע מעורר המחלוקת הוציא ממנו את ההיגיון הטבעי והאבולוציוני שלו. לאורך כל הספר מוצגות ההתפתחויות בדפוסי החשיבה והניתוח המתמטיים על גווניה וסוגיה השונים מתקופת ממלכות בבל, אשור ומצרים, דרך יוון העתיקה, ימי הביניים והרנסנס ועד העת החדשה וימינו אנו. בין החידושים הקיימים בספר נמצאת ההבחנה החדה בין שני סוגים של מתמטיקה - אינטואיטיבית־אבולוציונית ומנגד מתמטיקה לא טבעית, שנוגדת את האינטואיציה והאבולוציה שלנו. בכך תולה ארטשטיין את הקושי בהוראת מתמטיקה בבתי הספר, שלדבריו נוגדת את האינטואיציה האנושית."
מתוך: ישראל היום