תיאור: פעילות זו מציגה את פונקציית השורש הריבועי ואת הגרף שלה באמצעות הקשר בין פונקציה זו לבין הענף החיובי של הפונקציה y=x^2. ההיכרות עם הקשרים בין שתי הפונקציות האלה זורעת זרעים לקראת פעילות המשך, העוסקת בין הנגזרות של שתי הפונקציות האלה.
מטרה מרכזית של הפעילות היא לפתח את ההבנה שהגרף של פונקציית השורש הריבועי מתקבל מגרף הפונקציה y=x^2 באמצעות החלפת תפקידי הצירים. הבנה זו תוביל, בהמשך, בפעילות שתעסוק בנגזרת של פונקציית השורש הריבועי, להבנה שהשיפועים של פונקציות אלה, בנקודות מתאימות, הם מספרים הופכיים.
בפעילות משולבים יישומון ושני אמצעי המחשה נוספים.
לתלמיד בערבית نحو الخطّ البيانيّ للدّالّة
תיאור: פעילות זו מובילה את התלמידים, צעד אחר צעד, אל הנגזרת של פונקציית השורש הריבועי.
הפעילות "אל גרף הפונקציה y=√x" זרעה את הזרעים להבנה שהגרף של פונקציית השורש הריבועי והענף החיובי של גרף הפונקציה y=x^2 מתקבלים זה מזה על ידי החלפת תפקידי הצירים.
פעילות זו מרחיבה את הרעיון, ומדגישה את העובדה שגם המשיקים לגרפים של הפונקציות, בנקודות מתאימות, מתקבלים זה מזה על ידי החלפת תפקידי הצירים, ולכן שיפועי המשיקים לשני הגרפים בנקודות אלה הם מספרים הופכיים.
הפעילות מלווה ביישומון המספק הסבר ויזואלי דינמי לביטוי האלגברי של הנגזרת.
ההרשמה לכנס כוללת מילוי פרטים אישיים ותשלום בטופס מקוון.
אנא הקדימו להירשם.
דמי ההרשמה לכנס - 50 ₪.
דמי ההרשמה כוללים השתתפות בהרצאות ובסדנאות, כיבוד לאורך היום וארוחת צהרים.
ההרשמה המוקדמת והתשלום עד יום ה' 30.5.2019.
לאחר מכן, אפשר יהיה להירשם ולשלם ביום הכנס. דמי ההרשמה ביום הכנס - 80 ₪ במזומן או בצ'ק.
שעות המושבים 11:20-13:00
| חדרים |
סבב 1 (11:20-11:50) | סבב 2 (11:55-12:25) | סבב 3 (12:30-13:00) |
|
אודיטוריום יו"ר: שולה ויסמן |
רואים שקוף- פעילויות פתיחה להצמחת מושגים מתמטיים חדשים: |
||
|
גלריה (סמוך לאודיטוריום) יו"ר: עדי אדלשטיין |
|
אילאיל בורדה, רעות רון-דהן וחברים בקהילות מועדון ה- 5 |
|
|
ראשונים (מרכז ראשונים) יו"ר: איריס אריאלי |
קסם בלימודי הגאומטריה FULLPROOF חיים בלין, אורי ברקאי, ענת פרנקו וטל עינת |
מג'דולין ח'יזראן |
ממאמר למערך: ממאמר "מדף" לתרגיל "נחטף" עינב איזיקוביץ'-עודי, עודד דהרי ואלינה ארביטמן |
|
חבצלת (מרכז ראשונים) יו"ר: אוסנת בורשטיין |
אינה ולטמן |
הוראת ולמידת האלגברה דרך אריחים- "Algebra Tiles" נוהא סמארה |
|
|
יערה (מרכז ראשונים) יו"ר: אירית בן עמי |
טעות התלמיד כמקור ליצירתיות המורה גיורא אפשטיין |
איציק מגריסו וגלינה צ'רניאבסקי |
שילוב בעיות היי-טק אותנטיות בשיעורי המתמטיקה בתיכון אורטל ניצן, דורון אורנשטיין וזהבית כהן
|
|
אורן (מרכז אילנות) יו"ר: מרב פוגל |
סדנת חידות הטנגרם- גישה חדשה לפאזל הקלאסי דוד גודמן |
משימות עשירות במתמטיקה במערכת להערכה מעצבת (המרא"ה) לתלמידים ברמות לימוד שונות יוליה בגדדי, רחל גוטובסקי ורחל הס גרין |
|
|
ערבה (מרכז אילנות) יו"ר: פאתנה מרג'יה |
תוכנית הלימודים לחטיבת הביניים: התבוננות בנושאים מרכזיים מזוויות שונות |
יעל אדמובסקי ואהובה גוטמן |
|
|
תמר (מרכז אילנות) יו"ר: רוחמה ויונטה |
למידה פעילה בשיעורי מתמטיקה - |
||
ה. הכדורגל במונדיאל
תקציר |
האם הכדורגל הוא עגול? |
בערבית
צפו בסרטון המציג עיצובים שונים של הכדורגל במונדיאל והקשר המיוחד שלהם למתמטיקה
![]()