תיאור: לפניכם 3 שאלות בהן הדיון מתמקד בקשר בין גרף הפונקציה לגרף הנגזרת בהיבטים של שיפועים אפשריים עבור משיקים והתנהגות באינסוף.

למורה

לתלמיד

لطالب باللغة العربية


תיאור: לפניכם שאלה קצרה שעוסקת בהשפעה של טרנספורמציות ליניאריות על שטח בין גרף פונקציה לבין ציר ה-X.

למורה

לתלמיד

لطالب باللغة العربية


תיאור: לפניכם הצעה לפעילות בנושא הסתברות – דיאגרמת עץ, מסלולים ונוסחת ברנולי. הפעילות מתפתחת מתוך "שאלה קצרה". המשימה מתאימה לחידוד והעמקה של ההבנה במהלך הלמידה של הנושא, או לקראת בחינה, לצורך חזרה.


תיאור: לפניכם שאלה קצרה המאפשרת תרגול משולב של משפטים בגיאומטריה הקשורים למיתרים במעגל, לזוויות היקפיות וקטרים והקשרים ביניהם, יחד עם חישובים טריגונומטריים המתייחסים להגדרת הקשרים הטריגונומטריים במשולש ישר זווית, או שימוש במשפט הסינוסים.

למורה

לתלמיד

لطالب باللغة العربية


תיאור: לפניכם שאלה קצרה שעוסקת בסדרה הנדסית בעלת 2n איברים.
השאלה מזמנת חשיבה על תת-הסדרה של האיברים במקומות הזוגיים – גם היא הנדסית, והתייחסות לטכניקה אלגברית של חילוק שברים ונוסחת הפרש ריבועים.

למורה

לתלמיד

لطالب باللغة العربية


תיאור: אינטגרל הוא אחד המושגים החשובים ביותר באנליזה מתמטית. פיתוח המושגים הקשורים במושג האינטגרל והסימונים הקשורים בו התרחש בשני כיוונים עיקריים: אינטגרל כגבול של סכומים וכלי לחישוב שטחים (אינטגרל מסויים) ואינטגרל כפעולה הפוכה לנגזרת (אינטגרל בלתי מסויים).
ההבנה של הקשר בין שניהם הוא אחד האתגרים בהוראת מושג האינטגרל.

יחידה זו מציגה מהלך הוראה שמצמיח בהדרגה את  המשפט היסודי של החשבון הדיפרנציאלי והאינטגרלי, הקושר בין גרף של פונקציה לבין שטח בינו לבין ציר ה-x בתחום מסוים.

רעיון ההצטברות מאפשר למידה הדרגתית מבוססת על מושגים שיש להם משמעות בעיני התלמידים (כולל קירוב) ולא רק על פרוצדורות פורמליות.
ניתן להצמיח את הרעיון של האינטגרל באופן אינטואיטיבי באמצעות שאלות מחיי יום-יום.

חלק 1 – הקדמה: הכרות עם פונקציית הצטברות בחיי יום-יום –
             לתלמידלמורהلطالب باللغة العربية

חלק 2 – פונקציית ההצטברות –
             לתלמיד, למורהلطالب باللغة العربية

חלק 3 – הקשר בין פונקציית ההצטברות לנגזרת שלה –
             לתלמיד, למורהلطالب باللغة العربية

חלק 4 – שאלות יישומיות –
             לתלמיד, למורהلطالب باللغة العربية


לפניכם משימות בנושאים שונים, המתפתחות מתוך "שאלות קצרות". השאלה הקצרה מהווה נקודת התחלה לשיעור שלם המתפתח ממנה. המשימות מתאימות לחידוד והעמקה של ההבנה במהלך הלמידה של הנושא, או לקראת בחינה, לצורך חזרה.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos