חידון מתמטי אינטראקטיבי כהערכה חלופית במתמטיקה

חט"ע: מרכז אילנות- אולם אורן (קומה 2) 

משה גנוז, תיכון בגין, ראש העין

Sample Image תקציר: כיום, מומלץ על ידי הפקוח על המתמטיקה לשלב הערכה חלופית כמרכיב בציון הסופי של תלמידי חטיבה עליונה הלומדים לקראת בחינת בגרות של 3יח"ל. 
ב"הערכה חלופית" ניתן להעריך את יכולתם של תלמידים ליישם את הידע, המיומנויות וההבנה שרכשו בתנאים הדומים ל"עולם האמיתי" שמחוץ לבית הספר, ולא ע"י ההערכה מסורתית ומקובלת (מבחן, בוחן וכד'). במקום זאת, התלמיד מבצע משימות חלופיות למבחן המסורתי ומשקיע את מאמציו להצליח בתחומים בהם הוא חזק. 
במסגרת מצגת קצרה זו נציג את החידון האינטראקטיבי אותו כותבים ומציגים תלמידי כיתה י' אתגר בתיכון בגין בראש העין, כחלופה למבחנים/בחנים המסורתיים. 
אודות חידון KAHOOT
KAHOOT הינו אתר אינטרנט (getkahoot.com) המיועד לבנות חידון אינטראקטיבי המתנהל דרך האינטרנט. 
KAHOOT מאפשר חווית למידה המשולבת במשחק ותחרות בין המשתתפים בחידון. על מסך הכיתה מוקרנות חידות/שאלות בנושאים שונים. משתתפי החידון עונים על החידון באמצעות מכשירי הטלפון החכם האישיים שלהם. המערכת מעניקה נקודות לתשובות נכונות וגם למהירות התשובה. בסיום החידון מופיעים שמות המשתתפים והניקוד בו זכה כל אחד. כיתת האתגר אותה אני מלמד, דורשת "חשיבה מחוץ לקופסא" על מנת להשאיר את התלמידים בריכוז ולגרום להם לשתף פעולה בלימוד ובפתרון בעיות פשוטות במתמטיקה. 
במהלך קורס "השתלמוודל" בו השתתפתי, נחשפתי לאתר KAHOOT ולחוויה הלימודית אותה הוא מאפשר, וערכתי באמצעותו חידון בנושא "סדרה חשבונית". הייתה זאת חוויה מיוחדת, אשר עודדה את כלל התלמידים, כולל אלה שבדרך כלל נרתעים מכל בעייה מתמטית, להשתתף בחידון ולפתור את השאלות בתוך זמן קצוב. 
בשלב הבא, עלה הרעיון של צוות מורי המתמטיקה שכל תלמיד יכתוב חידון מתמטי באמצעות KAHOOT לצורך הערכה חלופית במתמטיקה. 
בהרצאה זו אציג את מהלך הפעילות ודוגמאות של עבודות תלמידים.


Sample Image מצגת


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos