למידה מבוססת פרויקטים במתמטיקה

הרצאות בסגנון TED: מרכז התרבות- אודיטוריום

ליאור דוידוב, עמותת תפוח

Sample Image תקציר: "העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. שינויים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה. לצורך ההתמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודת צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים". במלים אלו נפתח מסמך "הטמעת למידת החקר במערכת החינוך בישראל" של משרד החינוך שהופץ באוגוסט 2008. 
הוראה מבוססת פרויקטים (PBL) מקבלת במה רחבה בשנים האחרונות כתפיסת הוראה המוטמעת במגוון רחב של בתי ספר בישראל ובעולם, אך בקרב המורים למתמטיקה קיימת סברה מוטעית לפיה קשה ללמד את המקצוע באמצעות PBL. אנו בעמותת תפוח יצרנו ויישמו קורסים מקצועיים להוראת מתמטיקה באמצעות פרויקטים ושברנו את תקרת הזכוכית בכל הנוגע להוראה חוויתית במתמטיקה. ההרצאה המוצעת תעסוק בחיבור המתמטיקה לחיי היום-יום של התלמידים והמורים באמצעות דוגמאות משכבות גיל ונושאי לימוד שונים, ותמחיש האופן המיטבי ליישום מתודה זו בהוראת המתמטיקה בכל הגילים.


Sample Image מצגת


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos