תיאור: הפעילויות בדף שלפנינו נוגעות כולן בפעולות חישוביות ואלגבריות המשלבות שורשים.
המטרה היא לחזק את המיומנויות האלגבריות בחיבור וחיסור עם שורשים כמו גם כפל וחילוק עם שורשים. כחלק מהתרגול יש שימוש במשפט פיתגורס, בדמיון ובנוסחאות הכפל המקוצר.
בפעילויות השונות מתנסים בהכפלת מספר או ביטוי עם שורש בביטוי אחר בכדי לקבל מספר ללא שורש.
תיאור: הפעילות עוסקת בנושאים אחדים שיש להם חשיבות מרכזית בתכנית הלימודים של כיתה י': גאומטריה אנליטית, דמיון משולשים והזזות.
הפעילות מאפשרת לערוך חזרה על הפונקציה הקווית ועל ישרים במערכת צירים (גם כאלה שאינם גרפים של פונקציות) בהקשר טבעי של שיעורי הגאומטריה, ולהדגיש את הקשר בין פתרון משוואות ונקודות במערכת צירים.
תיאור: מטרתה הראשונית של הפעילות "הכל זהב" היא לשמר ידע קודם מלימודי הגאומטריה לקראת נושאים מרכזיים שילמדו בהמשך. כך משלבת הפעילות נושאים בגאומטריה (דמיון משולשים וסכום זוויות במצולע) שהתלמידים רכשו בכיתה ח' ובתחילת כיתה ט' עם תוכן אלגברי ופתרון משוואות ריבועיות הנמצא בלב חומר הלימודים של כיתה ט' כאן גם פוגשים התלמידים משוואה ריבועית שפתרונותיה הם מספרים אי-רציונליים כזריעת זרעים לעתיד.
תיאור: דף הפעילות עוסק בקשר שבין טענות והיפוכן. הפעילות מזמנת שימוש באלגברה למטרת הוכחה, הן בטענות אלגבריות והן בטענות גאומטריות, וכן חיפוש דוגמאות נגדיות לשם הפרכה. נציין שהפרכה של טענות שגויות באמצעות דוגמאות נגדיות אינו המוקד העיקרי של הפעילות. לנושא של הפרכות תוקדש פעילות אחרת.
תיאור: הפעילות עוסקת בנושאים אחדים שיש להם חשיבות מרכזית בתכנית הלימודים של כיתה י: גאומטריה אנליטית, דמיון משולשים והזזות.
הפעילות מאפשרת לערוך חזרה על הפונקציה הקווית ועל ישרים במערכת צירים (גם כאלה שאינם גרפים של פונקציות) בהקשר טבעי של שיעורי הגאומטריה, ולהדגיש את הקשר בין פתרון משוואות ונקודות במערכת צירים.
בשאלות אחדות בפעילות זו משולבים ישרים המקבילים לצירים. אחת הסיבות היא שבאופן כזה יצרנו בקלות משולשים ישרי זווית ולכן ניתן לחשב בקלות אורכי קטעים באמצעות משפט פיתגורס, מבלי להזדקק לנוסחת המרחק בין נקודות. כאשר, בשנים הבאות, התלמידים יפגשו את נוסחת המרחק, הנוסחה תהיה עבורם ביטוי אלגברי לפעולה שהם מכירים.