תוכן עניינים
להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat reader ו Java בדפדפן השונה מכרום.
שתי הערות על נושאים מתוכנית הלימודים
מדור: מורים מציעים
כתב: עלי עותמאן
תקציר: במאמר מציג המחבר שתי הערות על נושאים מתוכנית הלימודים: הראשונה עוסקת בקשר שבין גרף הפונקציה, המעריכית y=ax והישר y=x . השנייה עוסקת במקומות גיאומטריים תוך שימת לב לאילוצים אלגבריים.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
מדור: מורים מציעים
כתב: עמוס גואטה
תקציר: בחומר מוצג משפט העוסק בהרכבה של פונקציות ליניאריות. המשפט מלווה בהוכחה בדרך האינדוקציה. כן מובאים תרגילים אחדים בנושא עם תשובות חלקיות.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
השימוש בהכללות בהוראת המתמטיקה
מדור: מורים מציעים
כתב: אורי בן בסט
תקציר: במאמר מציג המחבר גישה להוראה שבה נחשף התלמיד לסיטואציות שבהן עליו לגלות בעיה רחבה וכוללת יותר כך שזו שבפניה הוא ניצב, תיהיה מקרה פרטי של הבעיה הכללית. במאמר מתואר גם מחקר שעסק בדרך הוראה כזו והיתרונות הגלומות בסוג הוראה שכזה.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
הטרוגניות בהוראת המתמטיקה - הבעיה והטיפול בה
מדור: מבית ספרנו
כתבה: רחל הלל
תקציר: במאמר מתאר צוות המורים כיצד הם מתמודדים עם בעיית ההטרוגניות בהוראת המתמטיקה. הקו המורה אותם הוא קידום התלמידים החלשים יותר כך שבמשך הזמן יתאפשר להם להשתלב בכיתות האם (שהן הקבצות א') הם מעידים על כך שהצליחו להוריד את רמת החרדה ממתמטיקה ולפתח יחס חיובי למקצוע זה.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
TIMSS - המחקר הבינלאומי השלישי במתמטיקה ובמדעים
מדור: עיון ומחקר
כתבה: דורית פטקין
תקציר: במאמר מתואר המחקר הבינלאומי השלישי במתמטיקה ובמדעים. מטרת המחקר היא להגיע להבנה טובה יותר של תהליכי הוראה ולמידה ומשתתפות בו כ-50 מדינות. המחקר אמור לספק תמונה של הוראת המתמטיקה והמדעים בשנות ה-90 ולבדוק את הקשרים שבין המתמטיקה והמדעים.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
קומבינטוריקה ואינדוקציה במתמטיקה עברית ואסלאמית בימי הביניים
מדור: היסטוריה
כתב: ויקטור כץ
תקציר: במאמר נסקרת ההיסטוריה של התפתחות הקומבינטוריקה, תחום שהתפתח בעיקר בתרבות היהודית והאיסלאמית. במאמר מובאות דוגמאות מהספרות היהודית שבהן עוסקים בתמורות ובצירופים למשל של סדור אותיות עבריות.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994
כה אמר מתמטיקאי - שיחה עם פרופ' מנחם מגידור
כתבה: אנה ספרד
תקציר: במאמר מוצג ראיון עם המתמטיקאי פרופ' מנחם מגידור. השיחה עם פרופ' מגידור נסובה סביב חשיבה מתמטית, הבנת מתמטיקה וכיצד ניתן להביא תלמידים להבנה מתמטית.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994