זיהוי וניתוח אירועים קריטיים ככלי להתפתחות מקצועית של מורים

כתבו: שולה וייסמן וסיגל רותם
מדור: עיון ודיון

תקציר:
אחד האתגרים המרכזיים בתוכניות להכשרת מורים בהוראת מתמטיקה הוא החיבור בין תיאוריה לפרקטיקה. במאמר זה יידון פיתוח שימת הלב של מורים ומתכשרים להוראה לאירועים קריטיים במהלך ההתנסות שלהם בשטח באמצעות שימוש בזיהוי האירועים וניתוחם בעזרת מסגרת אשר מנחה את ההתבוננות. "אירועים קריטיים" הם סיטואציות כיתה שבהן החשיבה המתמטית של התלמידים נחשפת, ובכוחם ליצור הזדמנות להעמקת ההבנה המתמטית של התלמידים ושל המורה. במאמר יוצגו דוגמאות שבהן זוהו ונותחו אירועים קריטיים ונדון הפוטנציאל של האירועים ללמידה של המורה ושל התלמידים. הניתוח שיוצג מלווה בשאלות מנחות שבעזרתן אפשר לדון באירועים ובכך לממש את הפוטנציאל שלהם ככלי להתפתחות מקצועית של מורים. נתאר גם את פרויקט אקלי"ם (אירועים קריטיים בהוראה ובלמידה של מתמטיקה) שבו אירועים קריטיים שימשו כלי מרכזי בהכשרת המורים ובמחקר שליווה את הפרויקט.

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos