אינה וולטמן – רכזת מתמטיקה עירוני ט' ת"א, מרים זיו – מדריכה בית ספרית, מחוז ת"א
 
תקציר: השימוש בטכנולוגיה בשיעור המתמטיקה מזמן אפשרות להציג נושא מתמטי ממספר זוויות ובכך להפוך את הנושא לברור יותר, מקושר לתחומים שונים, מוחשי ומעניין. נציג מספר בעיות להדגמת הדברים - בנושא המעגל, חפיפה ודמיון ועוד.  

רוני שעשה-קרסיק וצוות מתמטיקה "מורדי הגטאות" – בית ספר למנהיגות, יזמות ומנהל עסקים, תל אביב

תקציר: על מנת להיות יעילים ואפקטיביים במתן מענה ללומדים השונים בכיתה ההטרוגנית ועל מנת להביאם להישגים, יש מקום להיעזר במבחני מיפוי. ניתוח הממצאים מאפשר קבלת תמונת מצב בית ספרית, שכבתית, כיתתית, קבוצתית ואישית. בעקבות המיפוי, ניתן לבנות תוכנית התערבות אפקטיבית לצרכים העולים מהמיפוי.  

ד"ר אביקם גזית, האוניברסיטה הפתוחה, מכללות סמינר הקיבוצים ובית ברל

תקציר: שילוב הומור בשיעורים עשוי ליצור רגשות חיוביים כלפי המתמטיקה ולאפשר אולי את חיבוב המקצוע, שהוא אחד ממטרות ההוראה. הומור, אפוא, עשוי ליצור אווירה נעימה בשיעור כמו גם לפתח אמפתיה כלפי המורה. ההרצאה תשלב הומור מתמטי המתקשר עם הוראת ענפי המתמטיקה השונים. 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos