ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך, ד"ר מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב
תקציר: פעמים רבות מורים מודעים לכך שקיים קושי בלמידת נושא מתמטי מסוים, אך המקור לקושי (ומכאן גם ההתייחסות שעשויה לעזור לתלמידים להתגבר עליו) נותרים חבויים. המודעות לרעיון של כשל תקשורתי וכן לפוטנציאל הטמון בהתייחסות תקשורתית לפתרונו עשויים להביא לשיפור בהוראת הנושא ובלמידה של התלמידים. בהרצאה נציג מספר דוגמאות לקונפליקטים תקשורתיים שנמצאו בכיתה.
תקציר: הצפנת מסרים ופענוח מסרים מוצפנים מעניקים הקשר יישומי לתוכן המתמטי והם חווייתיים ומאתגרים. המכשול העיקרי בפעילויות כאלה הוא שההצפנה של מסר ארוך דורשת מספר רב של חישובים החוזרים על עצמם. גישה אחת להתמודדות היא להתמקד בניתוח שיטת ההצפנה והפענוח, שמתבצעים בעזרת כלי טכנולוגי שפותח במיוחד.
תקציר: חשיבה פרופורציונלית מהווה עקרון מתמטי חשוב. ההרצאה תציג תוכנית ללימוד מושג היחס, כך שהקנייתו תיעשה בצורה חווייתית, משמעותית ומקושרת לחיי היומיום של התלמידים – ע"י ניתוח מידע שקשור לחטיפים.