ד"ר רותי ברקאי, פרופ' דינה תירוש ופרופ' פסיה צמיר, אוניברסיטת תל אביב

תקציר: פיתוח יכולת התלמידים להציג טענות ולבחון את תקפותן בכלים מתמטיים מתאימים הוא תפקיד חשוב של הוראת המתמטיקה. נקיים דיון בהיבטים מתמטיים, בהיבטים פדגוגיים- תוכניים, ובהיבטים דידקטיים לגבי הוכחות של טענות מתמטיות בהתייחס להוראת מתמטיקה בבתי ספר, ובהשלכות של היבטים אלו לגבי התפתחות מקצועית של מורים.  

 

רונה פלג, גימנסיה שש שנתית קציר חולון

תקציר: ספרי שבילים בגרסה הדיגיטלית מציעים מסגרת לפיתוח מיומנויות התורמות לאוריינות מתמטית ולקישורה עם תחומי החיים החשובים האחרים. המשימה בה נדון מציגה בעיה מחיי היומיום המעודדת צרכנות נבונה ומציגה לתלמיד סיטואציה שבה עליו להפעיל שיקול דעת תוך שימוש בכלים מתמטיים כדי לקבל החלטה לאיזה צרכן תקשורת כדאי לו להתחבר. 
ד"ר ג'והיינה עואודה שחברי, אוניברסיטת חיפה, מכללת סכנין, ד"ר אירית פלד, אוניברסיטת חיפה
 
תקציר: מצב בו תלמיד מתקשה במתמטיקה תורם לכיתתו נשמע אולי דמיוני, אך המחקר שנציג יראה כי הוא בכל זאת אפשרי, כאשר למידת מושגים מתמטיים מתבססת על הגישה הריאליסטית וגישת המודלינג. בהתבסס על עקרונות שתי הגישות לעיל, נבנו 4 סיטואציות ריאליסטיות ללמידת מושג האחוז. העיסוק בסיטואציות לא דרש ידע מתמטי וכתוצאה מכך התלמידים המתקשים היו במעמד שוויוני מול עמיתיהם.  

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos