ד"ר ג'והיינה עואודה שחברי, אוניברסיטת חיפה, מכללת סכנין, ד"ר אירית פלד, אוניברסיטת חיפה
תקציר: מצב בו תלמיד מתקשה במתמטיקה תורם לכיתתו נשמע אולי דמיוני, אך המחקר שנציג יראה כי הוא בכל זאת אפשרי, כאשר למידת מושגים מתמטיים מתבססת על הגישה הריאליסטית וגישת המודלינג. בהתבסס על עקרונות שתי הגישות לעיל, נבנו 4 סיטואציות ריאליסטיות ללמידת מושג האחוז. העיסוק בסיטואציות לא דרש ידע מתמטי וכתוצאה מכך התלמידים המתקשים היו במעמד שוויוני מול עמיתיהם.