להתנסות בסביבת למידה חדשנית כתלמיד ולייצר חוויית למידה דומה לסטודנטים עמיתים- על "מתחם העתיד" של מכללת אוהלו

מרכז אילנות- אולם תמר

מיכל רהט- מכללת אוהלו בקצרין ובית חינוך אמי"ת, חצור הגלילית

  • תקציר: אחד האתגרים הניצבים בפני מורים למתמטיקה, מכשירי מורים וחוקרים הוא פיתוח דרכי הוראה המאפשרות דיונים מתמטיים, למידת חקר ושילוב טכנולוגיה בהוראה. שילוב הטכנולוגיה מאפשר לבנות ולהציג אובייקטים מתמטיים באופן דינמי, לגלות תופעות מתמטיות, להעלות השערות, לבדוק ולשפר אותן, ותוך כדי כך לבנות מושגים מתמטיים.

במכללת אוהלו הוקם מרחב למידה חדיש, "מיתחם העתיד", קומפלקס חדרים שעוצב במטרה לתמוך בהוראה שבה התלמיד יוצר ידע חדש משלו. מיתחם העתיד, פרי שיתוף פעולה בין צוות חשיבה של המכללה לבין חברות המתמחות בטכנולוגיה ובעיצוב סביבות למידה, הוא סביבת למידה שמאפשרת מעבר גמיש בין חקר בשילוב טכנולוגיה, הצגת ממצאים, למידה בקבוצות, דיונים ועוד. לצד האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים, משולבים בכיתות שולחנות מתנייעים שמאפשרים לשנות ברגע את פריסת הסטודנטים בכיתה, לוחות כתיבה מחיקים הניתנים לתליה על קירות החדר כדי להציג רעיונות של סטודנטים ואביזרים נוספים ההופכים את סביבת הלמידה למודולרית וגמישה.

על מנת שפרחי ההוראה יחוו את השפעתה של סביבת הלמידה על המתרחש בשיעור, חשוב שיחוו למידה כזאת כתלמידים. התנסות הסטודנטים בהוראת עמיתים באותה סביבת למידה, ובעיצוב פעילויות מותאמות לסביבה זו, מקנים לסטודנטים את המיומנות לפעול בה, ואת הביטחון לאמץ דרכי הוראה חדשניות בהמשך חייהם המקצועיים.

בכנס נציג את סביבת הלמידה הייחודית, ונדגים, בשיתוף סטודנטים את השימוש במתחם זה משני היבטים מקבילים: הראשון – התנסות של הסטודנטים בלמידת מתמטיקה בסביבת הלמידה הייחודית , והשני – התנסות של הסטודנטים בהוראה – כמפעילי קבוצות למידה באותה סביבה.

 

  • מצגת

 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos