כלים טכנולוגיים בשירות ההוראה- הערכה מעצבת ממוחשבת בזמן אמת בכיתה

מרכז התרבות- גלריה

שי אולשר- המרא"ה- רואים את התמונה, אוניברסיטת חיפה

  • תקציר: אחת הבעיות הניצבות בפני מורים אשר רוצים להפעיל משימות עשירות ואינטראקטיביות בכיתת המתמטיקה, משימות המזמנות חקר והעמקה מתמטית, היא הקושי שלהם להעריך הערכה מעצבת כבר בזמן השיעור את העבודה של התלמידים לצורך תכנון וניהול המשך ההוראה והלמידה. המידע שכדאי לעבד לגבי עבודתו של כל תלמיד ותלמיד הוא רב. שימוש בטכנולוגיה מתאימה יכול לתת מענה לצורך באיסוף וניתוח אוטומטי של כמויות מידע רבות בזמן קצר.

במסגרת הכנס נציג פרקטיקות של הערכה מעצבת של מורים בכיתה תוך שימוש בסביבת המרא"ה (הערכה מעצבת - רואים את התמונה). נראה כיצד יכול המורה להשתמש בניתוחים ויזואליים של הפתרונות שהוגשו על ידי התלמידים ולקבל מידע נגיש אודות נכונות התשובות שלהם, שגיאות מוכרות, ודרכי עבודה של תלמידים כמו למשל תשובות יצירתיות, דרכי עבודה מומלצות, ואף פתרונות חלקיים.

סביבת המראה מיועדת לעזור למורים ולתלמידים לעסוק במשימות מתמטיות תוך שימוש בטכנולוגיה מגוונת (טלפונים סלולריים, מחשבי לוח ומחשבים ניידים ונייחים). המראה מספקת למורה ניתוח אוטומטי ונגיש של התשובות המוגשות על ידי התלמידים בצורה שיכולה להוות בסיס לקבלת החלטות בזמן אמת של המורה – כבר במהלך השיעור לגבי ניהול השיעור וקיום דיון על מושגים מתמטיים ופדגוגיים חשובים. המראה כשמה כן היא – מאפשרת לראות את התמונה.

 

  • מצגת

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos