תלמידים בונים את השאלות- מה לומד מזה המורה? המקרה של חדו"א

מרכז תרבות- אודיטוריום

סוהיר חסן- גזאל- בי"ס תיכון מקיף ריינה

  • תקציר: לא פעם אנו נתקלים במצב שהתלמידים מתלוננים: "קשה לי, ... הרבה חומר ... אני לא מבין", ואילו המורה מצדו מתוסכל וטוען: "הסברתי הרבה ... מה הם לא מבינים? ... למה תלמידי מתקשים?" בסדנה זו אתאר דרך בה ניסיתי להתמודד עם סוגיה זו, בניסיון להעריך את הידע של כל תלמיד ולערוך עם התלמידים תהליך של חשיבה במבט על, על החומר הנלמד.

התלמידים, תלמידי כיתה י"א ברמת 5 יח"ל, התבקשו לבנות מחדש או לשדרג שאלות מסכמות משלהם, באחד הנושאים המתמטיים שנלמדו לפי בחירתם.

בניית שאלות מתמטיות הינה מיומנות חשובה ביותר בעולם החינוך המתמטי, שמחייבת "חשיבה על חשיבה" (Metacognition) וכרוכה בכישורים פדגוגיים ומתמטיים מפותחים כגון פיתוח שיח מתמטי, אישי ובין-אישי, המוביל ללמידה משמעותית של החומר הלימודי.

בסדנה אציג את התהליך וחשיבותו של תהליך כזה הן למורה והן לתלמידים. אציג דוגמאות מעבודות התלמידים בנושא חקירת פונקציות בחדו"א רגע לפני הבגרויות.

 

  • מצגת

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos