מרכז אילנות- אולם דולב
אלי נצר- תיכון חדש, תל אביב, שיעורטונים מתמטיים
- תקציר: "הבנת הקשרים שבין הפונקציה המורכבת לבין הפונקציות המרכיבות אותה מאפשרת, פעמים רבות, לראות בדמיון את גרף הפונקציה הנחקרת, עוד לפני התחלת החקירה." - מתוך: "ללמוד וללמד אנליזה" (משרד החינוך, 2013, עמ' 280).
כיצד ניתן לחקור פונקציה מורכבת באופן איכותני? כיצד ניתן לעבור מהתיאור הגרפי של הפונקציות המרכיבות לפונקציה המורכבת? מהם הקשרים בין הפונקציות? ומה קורה כאשר מוסיפים פרמטרים לאחת מהפונקציות?
בהרצאה זו בחנו את השאלות הנ"ל באמצעות הסתכלות מרתקת על אופן חקירה איכותנית של פונקציות מורכבות הבנויות מפונקציות פולינום ממעלה שלישית, תוך שימוש בתוכנת גיאוגברה.