תקציר|
אל הפונקציה צעד אחר צעד|
מדריך למורה
אל משפחת הפונקציות
א. נבחן צעד אחר צעד את שלבי הבנייה של משפחת הפונקציות , בעזרת פעולות והרכבה של פונקציות שונות.
לגבי כל אחת מהפונקציות הבאות, בכל שלב ענו, אם ניתן ללא שימוש בנגזרת. שימו לב, במעבר משלב לשלב אילו תכונות השתנו? אילו נשמרו?
| איזו פעולה הופעלה במעבר מהפונקציה הקודמת ? | מהו תחום ההגדרה? | אסימפטוטות מאונכות לצירים | האם הפונקציה זוגית? אי זוגית? |
תחומי חיוביות ושליליות | תחומי עליה וירידה | סקיצה לגרף הפונקציה | סקיצה לגרף כאשר a=0 | ||
| 1 | XXXXX | ||||||||
| 2 | |||||||||
| 3 | |||||||||
| 4 |
ב. חקרו, את משפחת הפונקציות , צעד אחר צעד, באופן דומה לחקירה בסעיף א
ג. חשבו את הנגזרת של הפונקציה .
חקרו את משפחת הפונקציות , באופן דומה לחקירה שביצעתם בסעיף א.
ד. לפניכם אחת הפונקציות מהמשפחה
כאשר a=2.
1. סמנו על הגרף את השטח המתואר ע"י הביטוי
2. סמנו על הגרף את השטח המתואר ע"י הביטוי
3. מצאו עבור את ערך הביוטי:
ה. מצאו, עבור , את ערך הביטוי
אם הפונקציה היא:
1.
2.
תוכלו לבדוק את תשובתכם ביישומון סכום אינטגרלים.
ו. ללא חישובים מספריים הביאו דוגמה לפונקציה נוספת כך שעבור ערך הביטוי
יהיה אפס.
תוכלו לבדוק את הדוגמה שלכם ביישומון סכום אינטגרלים


