המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי גאה לקיים, זו השנה הרביעית, את התחרות "בואו נשחק מתמטיקה" על שם אלעד שיאון – תשע"ח.
האתגר של פיתוח משחקים מתמטיים יצירתיים ומאתגרים מעודד יצירתיות, פתרון בעיות, והחשוב מכל אהבה והנאה מהמתמטיקה גם למפתחים וגם למשחקים.
התחרות פתוחה לכל קבוצת תלמידים מכתה ז'- יב' בליווי מנחה בוגר.
התחרות בשיתוף הפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך, התוכנית הלאומית לקידום המצוינות במתמטיקה ובמדעים, מייקרוסופט וקדימה מדע.
סרטון המשחקים שעלו לשלב הגמר בשנת תשע"ח
לערוץ היו-טיוב של תחרות המשחקים תשע"ח בו תוכלו לצפות בכל סרטוני המשחקים.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של התחרות לעדכונים ותגובות.
לתיאור המשחקים מהתחרות בשנת תשע"ח:
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של התחרות לעדכונים ותגובות.
צפו בסרטוני המשחקים מהתחרות משנים קודמות
בית ספר: חט"ב מקיף אלבטוף
שמות התלמידים: מוחמד עפאן , סיואר אבו חוסיין , מוחמד אבו חוסין , לינא ח'טיב , אחסאן יחיא , ליאן אבו חוסין
מורה מנחה: דיאלה דחלה
תיאור: משחק תרגול, התלמידים משווים בין אחוזים לשבר פשוט לפתרון משוואה ובעיות מילוליות.
זכה בפרס "ציון לשבח"
בית ספר: תיכון אילון חולון
שמות התלמידים: דורון שלייפשטיין, עומרי מועלם, מאור נחמיאס, אביעד פרחי, רוני אהרוני, יהודה שלייפשטיין
מורה מנחה: דפנה טל קול
תיאור: משחק קופסא. מסלול התקדמות על לוח משחק, על פי הטלת קוביה.
על המסלול סוגי תחנות שונות, תחנות "סימן שאלה", בהן יש לקחת כרטיס שאלה. תחנות "סימן קריאה", בהן יש לקחת כרטיס מידע. תחנות "בית" בהן שאלה שיכולה להחזיר לתחילת המסלול. תשובה נכונה מזניקה קדימה, תשובה שגויה מחזירה אחורה. השאלות ברמות קושי שונות, על פי בחירה אישית, ככל שהשאלה קשה הזינוק גדול יותר ולהיפך. השאלות בנושא פונקציה קווית.
זכה בפרס "ציון לשבח"
בית ספר: תיכון נעמת רחובות
מורה מנחה: ענבר קמיר-לוי
תיאור: המשחק טריגו ספיד דומה למשחק הקלפים ספיד. גם כאן יש לפעול מהר. מטרת המשחק היא להשאר ללא קלפים.
זכה בפרס "ציון לשבח"
בית ספר: נופר שחקים נהריה
שמות התלמידים: מעיין רבן, שקד כספי
מורה מנחה: איריס אריאלי
תיאור: ייצוגים שונים של פרבולה, כפל מקוצר, פירוק לגורמים
בית ספר: חט"ב אורט גרימברג טבעון
שמות התלמידים: נטע לוין, רוני כהן, גלי כהן, מאיה כרמלי
מורה מנחה: שני טל
תיאור: לא כל הדגלים על הלוח תורמים להרכבת משוואה שעונה על התנאים, ולכן על המשתתף לחשוב איזה דגלים עליו לאסוף, לחשב אפשרויות שונות שניתן לעשות עם הדגלים, ואיזה דגלים הם "דגלי עורמה"- דגלים שלא תורמים לבניית המשוואה המתבקשת.
בית ספר: אורט חצור הגלילית
שמות התלמידים: אלייה מזוז, נעה ביטון,שני מימון,שיראל אוחנה, טליה פרץ, שקד כהן
מורה מנחה: אורנית מימון
תיאור: בבית ספר יסודי מלמדים אותנו לכפול שני מספרים רק בדרך אחת. אבל יש עוד הרבה שיטות אחרות. במשחק זה המשתתפים פותרים מכפלת שני מספרים בשיטות מתרבויות שונות (חלקן קדמוניות). מכפלה בשיטה היפנית, הודית, וודית, ומצרית קדומה. המשחק נעשה בהתקדמות על לוח, עם כרטיסי הפתעה ודפי הדרכה. ככל שמשחקים יותר, שולטים בשיטות בקלות ובמהירות.
בית ספר: חט"ב אורט יובלי אריאל
שמות התלמידים: אסתי קלינה
מורה מנחה: שושי שטיינבך
תיאור: מטרה לימודית: התלמיד ידע לפתור שאלות בנושא פונקציה קווית. מטרת המשחק: להגיע למשבצת הסיום
בית ספר: מדעים ואומנויות נהריה
שמות התלמידים: יואב תמר ,יובל אדגאשוילי,עינת וריאצב ,מריה אלכסיבה
מורה מנחה: שושנה אלבז
תיאור: באי המספרים יש אוצר יקר מאוד, מטרת המשחק היא להגיע לאוצר. הראשון שמגיע אל האוצר – מנצח! המשימה לא פשוטה, צריך לענות על שאלות מאתגרות ולהיזהר שהפיראטים לא יתפסו אותך.
בית ספר: דה שליט חטיבה ב' רחובות
שמות התלמידים: יוני שטיין, שי מזור, ירון קיסלמן, יעל רייפלר, קשת פרידמן
מורה מנחה: רויטל אדלר
תיאור: המשחק בנוי ממשימות שונות בנושאים מגוונים(נושאים שנלמדו בז'-ח') ושבסופם נגיע למטרה פיענוח הקוד של המנעול הסוגר את התיבה שבתוכה מסתתרת הפתעה.